نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 17:17

اخبار پلیس مازندران| از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در عباس‌آباد تا زمین‌خواری در تنکابن

فرمانده انتظامی استان مازندران، از تصرف و تغییر کاربری ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال در یکی از مناطق شهرستان عباس آباد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران،  از تصرف و تغییر کاربری ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی به ارزش ۹۰۰میلیارد ریال در یکی از مناطق شهرستان عباس‌آباد خبر داد. 

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان عباس‌آباد طی اقدامات اطلاعاتی و فنی مبنی بر اینکه فردی اراضی کشاورزی را به قصد ساخت‌وساز غیرمجاز تغییر کاربری داد، مطلع شدند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: ماموران انتظامی در شهرستان عباس آباد پس از شناسایی زمین مذکور، با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

وی تصریح کرد: مالک این زمین ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که بصورت، تفکیک و احداث بنای غیرمجاز تغییر کاربری داده بود، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان عباس‌آباد شد.

مفخمی یادآور شد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر ۹۰۰میلیارد ریال برآورد کردند که متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

*زمین‌خواری در تنکابن 

سردار سید موسی حسینی جانشین انتظامی مازندران، از کشف زمین خواری ۵۰ میلیارد ریالی در شهرستان تنکابن خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین‌های تصرف شده، خلع‌ید شد. 

وی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی برتصرف غیر قانونی زمین‌های جنگلی در یکی از مناطق روستایی برگسر شهرستان تنکابن ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه، متهمان را که با محصور کردن ۴هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

حسینی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تنکابن، زمین تصرف شده از چنگ متهمان رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

وی ارزش زمین آزاد شده را بر اساس نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580252

مهمترین اخبار ایران و جهان: