نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 12:13

گلایه مردم از جاده‌های بی‌کیفیت شهرستان سیرجان

جاده‌های شهرستان سیرجان خراب، تکه‌تکه و پر از دست‌انداز هستند، چاله‌هایی که به یکباره سر راهت پیدا می‌شوند و افتادن در آنها گاهی خسارت جبران‌ناپذیری برای هر راننده‌ای بوجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، شهرستان سیرجان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مسیر استان‌های کرمان، یزد، فارس و هرمزگان و به لحاظ وجود معادن آهن و مس در آن و با داشتن ۲ هزار کیلومتر جاده یکی از پرترددترین شهرهای استان کرمان است که وضعیت نامطلوب جاده‌های مواصلاتی به این شهرستان، موجب گلایه رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین، مردم ومسافران شده است.

آقای وحید قابلی معاون مدیرکل و رئیس اداره راهداری‌ و حمل‌ونقل شهرستان سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این زمینه اظهار داشت: شهرستان سیرجان با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد و بر سر چهارراه کرویدور شمال به جنوب(مسیر شهربابک به بندرعباس)و غرب به شرق (مسیر شیراز به کرمان) قرار گرفته که این مساله اهمیت راه‌های حوزه استحفاضی سیرجان را بالا می‌برد و همچنین مسیر بافت که به لحاظ وجود معادن و کارخانه‌جات فولاد و صنایع دیگری که وجود دارند تردد در حوزه راه‌های این شهرستان بسیار زیاد است.

وی افزود:متاسفانه در سال‌های گذشته در بحث اعتبارات با توجه به راه‌های شهرستان که بیش از ۲ هزار  کیلومتر است، میزان اعتبار اختصاص یافته برای نگهداری و ایمنی جاده‌ها بسیار پایین بوده و اصلا همخوانی با آن را ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل سیرجان بار ترافیکی زیاد را یکی از دلایل خرابی جاده‌های شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود معادن بسیار در استان و شهرستان و شرکت‌های زیر مجموعه این معادن، بار ترافیکی بسیار زیادی بر روی جاده‌های حوزه استحفاظی ما قرار دارد که این سبب از بین رفتن رویه‌های آسفالت شده است و با توجه به حجم اعتبارات کمی که بود ما از اصلاح و ترمیم جاده‌ها عقب افتادیم و مردم حق دارند از وضعیت نامطلوب جاده‌ها گلایه‌مند باشند.

قابلی در مورد دلایل دیگر خرابی راه‌های شهرستان افزود: یکی دیگر از دلایل مهم که خرابی جاده‌های ما را بالاتر از حد استاندارد قرار داده است، تراکم بیش از حد بار در این منطقه به لحاظ تمرکز معادن و رونق اقتصادی در منطقه شده تا مقدار زیادی بار سنگین روی جاده‌ها قرار گیرد.

رئیس اداره راهداری سیرجان در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به مسایل موجود، در تخصیص اعتبار برای نگهداری و ایمنی جاده‌ها یک نگاه ویژه به شهرستان سیرجان بشود و همچنین معادن، سهم خود را در ایجاد خرابی و حوادثی که منجر به خسارت جاده‌ها می‌شود را پرداخت کنند.

همچنین جهت پی‌گیری موضوع به سراغ حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی رفتیم که وی در پاسخ به گلایه‌مندی مردم گفت: در موضوع ایمنی و نگهداری جاده‌ها ۵ نشست تخصصی در یک‌ماه گذشته با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی داشته‌ایم که امیدوار هستیم ظرف دو ماه آینده یک تغییر اساسی در وضعیت راه‌ها شروع شود.

به گزارش فارس: شهرستان سیرجان یکی از شهرستان‌های استراتژیک استان کرمان است که نقش مهمی در انتقال کالا وخدمات دارد و یکی از پرترددترین شهرهای استان کرمان است.

پایان پیام / ۳۷۶۳/ ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565552

مهمترین اخبار ایران و جهان: