نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 16:52

تلفات روز گذشته ارتش اوکراین به روایت روسیه

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه از خنثی سازی هفت حمله به منطقه «دونتسک» و شمار ۲۵۴ کشته و زخمی‌ ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحلیلگران مسائل بین‌المللی از نگرانی اوکراین درباره کم شدن حمایت‌های غرب از این کشور با توجه به جنگ غزه خبر داده‌اند، وزارت دفاع روسیه اطلاع‌رسانی جدیدی از تحولات میدانی ارائه داد.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه از قبیل خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند که وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که هفت حمله ارتش اوکراین در منطقه «دونتسک» خنثی شد.

بنا بر بیانیه روز سه شنبه (امروز) این وزارتخانه، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵۴ نظامی ارتش اوکراین در جریان درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شده است: «در مجموع تلفات دشمن در (دونتسک) نزدیک به ۲۴۵ نفر از پرسنل نظامی است که یا کشته شدند یا زخمی و همچنین دو خودروی زرهی (از بین رفت)».

طبق روایت مسکو، در حملات شبانه روز گذشته به جبهه جنوبی دونتسک نزدیک به ۷۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه شمار تلفات (کشته و زخمی‌های) ارتش اوکراین در «کراسنی لیمان» را ۱۷۰ و تلفات آنها در «کوپیانسک» را ۱۶۰ نفر اعلام کرده است.

اطلاع رسانی تازه مقام‌های مسکو درباره وضعیت میدانی درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین در شرایطی انجام شده که خبرها و تحلیل‌های کارشناسان روابط بین‌المللی خبر از نگرانی کی‌یف در قبال کم شدن از حمایت‌های غرب به ویژه واشنگتن حکایت دارد.

به دنبال این نگرانی‌ها بود که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هفته گذشته در هفتاد و پنجمین شورای شمال اروپا در شهر «اسلو» پایتخت نروژ گفت: «جنگ در غزه نباید به تضعیف اراده و توانایی ما برای حمایت از اوکراین منجر شود.»

استولتنبرگ افزود: «زمستان جدید نزدیک است و باید منتظر حملات جدید علیه منابع انرژی و سایر زیرساخت‌های حیاتی  اوکراین باشیم.هیچ نشانه‌ای از برنامه ریزی روسیه برای صلح وجود ندارد. آنها برای جنگ بیشتر برنامه ریزی می کنند».

به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و آغاز حمایت‌های غرب به سرکردگی آمریکا از این رژیم، نگرانی مقام‌های اوکراینی درباره کاسته شدن از میزان حمایت‌ها خبرساز شده است.

پایان پیام/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564752

مهمترین اخبار ایران و جهان: