نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 21:59

ضرورت ایجاد مراکز توان‌پزشکی دولتی در نیشابور

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: جامعه حدود ۱۰ هزار نفری افراد دارای معلولیت نیشابور از خدمات مراکز توان‌‌پزشکی دولتی در نیشابور محروم‌ هستند.

علی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: معلولیت به دلایل مادرزادی، ژنتیکی و اکتسابی به وجود می آید که در آن نقص یا قطع عضو منجر به عدم‌کارایی و افت عملکرد شده و فرد در بسیاری از امور زندگی نیازمند حمایت دیگران است.‌

رئیس اداره بهزیستی نیشابور افزود: خدمات توان‌پزشکی نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی از اولویت‌های اساسی و در خط مقدم توانمندسازی افراد دارای معلولیت است، چرا که اقدامات به موقع و باکیفیت در بسیاری از موارد می‌تواند ازشدت معلولیت ایجاد شده بکاهد.

وی اضافه کرد: اهمیت مداخله به موقع و ضرورت انجام این خدمات در زمان‌های اولیه آسیب، به حدی اهمیت دارد که در برخی موارد از معلولیت زودهنگام فرد جلوگیری کرده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.‌

صدر تاکید کرد: هزینه بالای جلسات توانبخشی، ضرورت تداوم و استمرار جلسات توانبخشی در طول دوره درمان و نبود امکانات دولتی توان‌پزشکی در شهرستان نیشابور از مشکلات و معضلات جامعه حدود ۱۰ هزار نفری افراد دارای معلولیت نیشابور است.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور بیان کرد: هر فردی از جامعه که بر اثر کهولت‌ سن، سوانح و حوادث دچار آسیب جسمی و حرکتی متعاقب می‌شود؛ نیازمند اقدامات به موقع توانپزشکی است.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبارات کمک توان‌پزشکی در سازمان بهزیستی و نیاز مبرم و طولانی مدت توان‌جویان وافراد نیازمند به چنین خدماتی، ضرورت ایجاد مراکز دولتی توان‌پزشکی در نیشابور را افزایش می‌دهد.

صدر ابراز کرد: توجه مسئولان و نهادها به راه‌اندازی و تجهیز مراکز توان‌پزشکی می‌تواند از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد و آسیب‌های جبران‌ناپذیر به خانواده‌ها و افراد دچار معلولیت جلوگیری کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596496

مهمترین اخبار ایران و جهان: