نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 12:38

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی یزد: کمبود گاز مایع در استان نداریم

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد گفت: هیچگونه کمبودی در ‏زمینه ‏عرضه و توزیع گاز مایع برای مصرف کنندگان واقعی در استان یزد وجود ندارد.

عبدالرضا انتظاری، مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس،‌ با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف انرژی، اظهار کرد:‌ با توجه به فرا رسیدن فصل سرما تمام اقدامات لازم برای مدیریت منابع انرژی در سطح استان یزد انجام و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که میانگین ماهیانه توزیع گاز مایع را در استان یزد ۹۰۰ تن است، افزود: آن دسته از ‏مصرف‌کنندگانی که دسترسی به شبکه گاز ندارند، مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند.

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان یزد، گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت گاز مایع به قیمت یارانه‌ای ‏باید در سامانه «سدف» ثبت‌نام کنند تا این فرآورده نفتی به نرخ یارانه در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

انتظاری تصریح کرد: البته طبق مصوبه مجلس کپسول گاز مایع برای متقاضیان تجاری و صنایع به قیمت یارانه‌ای نیست و این افراد باید با نرخ غیریارانه‌ای اقدام به خرید گاز مایع کنند.

وی در پایان با بیان این‌که هزینه یک کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع یارانه‌ای ۲۷۹ هزار ریال تعین شده است،‌ خاطرنشان کرد: شناسایی مصرف کنندگان واقعی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و ‏فروش ‏گازمایع با قیمت مصوب از مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع است.

پایان پیام/ ب
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595796

مهمترین اخبار ایران و جهان: