نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 16:06

کرملین: به گام‌های جدی برای کمک به فلسطینی‌ها نیاز است

سخنگوی کاخ کرملین گفت که تا زمانی که درگیری و حملات در نوار غزه ادامه دارد، نمی‌توان اوضاع این باریکه را دوباره باثبات کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر بر لزوم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت تا زمانی که درگیری و حملات در نوار غزه ادامه دارد، نمی‌توان اوضاع این باریکه را دوباره باثبات کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «شاهد هستیم که درگیری‌ها [در نوار غزه] از سر گرفته شده و ادامه دارد. بحران و فاجعه انسانی که در غزه در حال وقوع است مورد توجه و نگرانی بسیاری از کشورهای جهان است».

سخنگوی کرملین در ادامه اظهار داشت: «تلاش‌های بسیار مؤثر و گام‌های جدی در اینجا لازم است تا بتوان به سرعت به فلسطینی‌ها کمک کرد. البته تا زمانی که اسلحه‌ها [در غزه] غرش می‌کنند، انجام این کار عملا غیرممکن است».

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه روسیه به دقت نشست آتی «ولودیمر زلنسکی» و «جو بایدن» رؤسای جمهور اوکراین و آمریکا را زیر نظر دارد، گفت: «ده‌ها میلیارد دلار و سایر بودجه‌هایی که آمریکا به کی‌یف تزریق کرده، به نیروهای اوکراینی کمک نمی‌کند تا در میدان جنگ به موفقیت دست یابند».

طبق این گزارش، وی در این‌باره اضافه کرد: «روند  پیشرفت روسیه در عملیات نظامی ویژه، بدون توقف کمک غرب به کی‌یف، قابل تغییر نیست. بسیاری از ناکامی‌های اوکراین در میدان نبرد منجر به چرخش افکار عمومی در داخل این کشور و کاهش نفوذ مقامات آن شده است».

پیش از این نیز «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته بود که کشورهای اروپایی و آمریکا از هم‌اکنون به فکر جایگزین‌هایی برای رئیس جمهور کنونی اوکراین افتاده‌اند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602708

مهمترین اخبار ایران و جهان: