نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 17:01

ائتلاف دریایی انگلیس و نروژ برای کمک به اوکراین

وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای دریایی نروژ و این کشور ائتلاف جدیدی را برای حمایت از قابلیت‌های دریایی اوکراین و ارائه کشتی‌های جنگی به کی‌یف ایجاد می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های کشورهای غربی از اوکراین برای ادامه دادن جنگ با روسیه، دولت‌های انگلیس و نروژ از تشکیل ائتلاف دریایی برای کمک به کی‌یف خبر دادند.

وزارت دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دریایی نروژ و این کشور ائتلاف جدیدی را برای حمایت از قابلیت‌های دریایی اوکراین و ارائه کشتی‌های جنگی به کی‌یف ایجاد می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: « انگلیس به همراه نروژ، هدایت یک ائتلاف جدید توانمندی دریایی را بر عهده خواهند داشت که کشتی‌ها و وسایل نقلیه را برای تقویت توانایی اوکراین برای عملیات در دریا فراهم می‌کند».

این وزارتخانه همچنین خبر داد که نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، دو فروند کشتی مین‌روب برای پاکسازی آب‌های نزدیک اوکراین از مین‌های دریایی روسیه، به کی‌یف ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز از نشست وزرای خارجه این اتحادیه خواست که متفرق نشوند و به حمایت‌ها از اوکراین ادامه دهند. (جزئیات بیشتر)

دولت اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601508

مهمترین اخبار ایران و جهان: