نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 17:39

تاکنون 17 هتل در عربستان برای عمره‌گزاران ایرانی اجاره شده است

نمایندگان اعزامی کشورمان به عربستان در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از نهایی شدن اجاره ۱۱ هتل در مدینه و 6 هتل در مکه برای عمره‌گزاران ایرانی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت برگزار شد.

تأکید نماینده ولی فقیه به اصلاح خدمات به زائران عتبات

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با بیان آماری از تعداد زائران اعزامی توسط سازمان حج و زیارت و آزاد بر در سال ۱۴۰۲، از مسئولان این سازمان خواست که ضمن بررسی وضعیت موجود و نظارت بیشتر، اصلاح مسائل حوزه عتبات را مورد توجه قرار داده و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر تلاش کنند.

در این جلسه حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تعداد زائران اعزامی به عتبات در ماه گذشته را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به اینکه در این ماه نیز تاکنون ۵۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده اند، اظهار داشت: در سفر اخیر به همراه رئیس سازمان حج و زیارت به عراق درجهت بهبود در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، تغذیه و سفر بین شهری بررسی و با دستوراتی که داده شد تغییرات درحال انجام است.

ثبت‌نام مقدماتی عمره بزودی آغاز می‌شود

در ادامه این جلسه، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی از وضعیت از سرگیری سفرهای عمره و ظرفیت کارسازی شده در دو شهر مکه و مدینه برای آغاز سفرهای زائران عمره‌گزار ارائه داد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مقدماتی و گروه بندی زائران ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد، گفت: با بانک‌های عامل برای واریز وجوه زائران هماهنگی انجام شده و کاروان‌های نخست از استان تهران خواهند بود.

دراین جلسه، ضمن برقراری ارتباط تصویری و صوتی با نمایندگان اعزامی سازمان حج و زیارت به عربستان، آخرین اقدامات انجام شده درخصوص حج تمتع آینده و سفرهای عمره توسط غلامرضا رضایی معاون حج و عمره این سازمان و حسین اسماعیلی مدیر نظارت وبازرسی بعثه مقام معظم رهبری تشریح شد.

اجاره ۱۷ هتل برای زائران ایرانی قطعی شد

نمایندگان اعزامی به عربستان با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص تهیه اقلام تدارکاتی، انعقاد قرارداد با آشپزخانه‌ها و استراحتگاه‌های بین راهی و مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خدمات دهنده در مشاعر، از پایان اجاره مسکن حج آینده در مدینه و تأمین بیش از ۹۰ درصد آن در مکه خبر دادند و افزودند که برای عمره  ۱۱ هتل در مدینه و ۶ هتل در مکه نهایی شده و پیش بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان هم در حال پیگیری است.

حمید رهبری‌فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز از آمادگی‌ها و برنامه ریزی‌ها برای شروع عملیات عمره گزارش داد و با بیان اینکه برخی آئین نامه‌ها درحوزه حج با هدف کاهش عوامل و افزایش کیفیت خدمات رسانی مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: بیش از ۶ هزار کارگزار درحال بازآموزی هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج خواست که در خصوص فعالیت هیئت پزشکی در این حوزه نیز اقدام بایسته انجام و هماهنگی های لازم صورت گیرد تا زائران از این خدمات به خوبی بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره گزارش ارائه شده درباره میانگین سنی مدیران کاروان‌ها و مجموعه ها تأکید کرد که ضمن آسیب شناسی، جذب مدیران جدید و توانمند نیز پیگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601552

مهمترین اخبار ایران و جهان: