نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 20:05

نشست سینماکتاب بمناسبت سیزده آبان در دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار شد

شست سینماکتاب به مناسبت 13 آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی با تحلیل مستند «اینجا سفارت نیست» عصر روز شنبه در دانشکده داروسازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدهادی صحرایی در ابتدای نشست سینماکتاب که عصر امروز به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید، اظهار کرد: جنبش دانشجویی بر اساس استکبارستیزی و آمریکاستیزی شکل‌گرفته و هرگونه روایت دیگری غیرازاین جعلی و نادرست است.
وی افزود: مستند «اینجا سفارت نیست» جذاب و دیدنی است و همه را دعوت می‌کنم به دیدن نمایشگاه فعلی در محل لانه جاسوسی بروند و بفهمند چرا آنجا سفارت نبوده است.

مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه عنوان کرد: کتاب اسناد لانه جاسوسی بر اساس کنار هم قرار دادن کاغذهای خردشده اسناد آمریکایی تولیدشده است که این کار بزرگ دانشجویان بود موجب شد کتاب اسناد برای ما در یازده جلد باقی بماند.
رضا کریمی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و از اساتید دانشگاه، در این نشست تصریح کرد: تکرار جمله «اینجا سفارت نیست» در قسمت‌های مختلف تکرار ایده مرکزی مستند است. سخنی که اثبات آن برای تاریخ بسیار حیاتی است.
وی گفت: دو نکته برجسته در ماجرای تسخیر سفارت و گروگان‌ها، مردمی بودن حادثه و پشتیبانی غیبی از آن است. دانشجویان بدون اجازه از امام اقدام می‌کنند و باوجود تمایل دانشجویان به کوتاه کردن تسخیر، موج حمایت‌های مردمی نمی‌گذارد ماجرا زود تمام شود و شن‌های طبس هم مانع ختم ماجرا می‌شوند. همه این‌ نکات در مستند به‌خوبی دیده می‌شود.

 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مستند مانند دیگر آثار مهدی نقویان تدوینی است نه تولیدی. البته این هنر جمع‌آوری آرشیو و اسناد و تدوین آن‌ها هم در جای خود مفید است.

وی ادامه داد: باوجود انبوه تصاویر و فیلم‌های مفید، جای برخی صحنه‌ها خالی بود مثلاً آرگو در قسمت چهارم قابل اشاره بود و در قسمت‌۵ام جای‌نماهایی از فیلم طوفان شن می‌توانست روایت را ملموس‌تر کند. فیلم آرگو با بی‌دقتی‌های آشکارش ضعیف‌تر از آن بود که اسکار بهترین فیلم را بگیرد و این جایزه سفارشی بیشتر استیصال آمریکایی‌ها در برابر این واقعه را نشان داد.
در این نشست مستند کوتاه طنز با عنوان «شکنجه» پخش‌شده و مسابقه حضوری در سالن محل برگزاری اجرا شد و به برندگان جوایز نقدی اهدا گردید.

 

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561208

مهمترین اخبار ایران و جهان: