نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 15:07

کرملین مشارکت در ائتلاف آمریکایی علیه یمن را رد کرد

سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت که ارتش روسیه در عملیات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در دریای سرخ مشارکتی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه شنبه) هرگونه مشارکت در ائتلاف چندملیتی به رهبری آمریکا در دریای سرخ را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، در پاسخ به سوالی درباره تشکیل ائتلافی متشکل از ده کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: «ما در عملیات [ائتلاف] مشارکتی نداریم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»،  وی درباره جنگ غزه و روند آزادی اسرای صهیونیست در دست حماس نیز توضیح داد: «کارهای بزرگ خوب و ضروری برای تخلیه اتباع روس از نوار غزه انجام شده است».

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه روسیه اقداماتی را برای دورزدن بسته تحریمی اروپا علیه صادرات الماس این کشور انجام می‌دهد، اظهار داشت: «انسداد دارایی‌ها توسط اتحادیه اروپا تهدیدی برای نهادهای دفاعی روسیه نیست زیرا هیچ دارایی در آنجا وجود ندارد».

طبق این گزارش، پسکوف در ادامه تاکید کرد بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، نشان می‌دهد که تقریبا دیگر حوزه‌ای نمانده که بخواهند تحریم‌های جدید اعمال کنند.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس در خصوص ادامه کمک به کی‌یف فقط یک لفاظی است به هیچ وجه روند تحولات در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را تغییر نمی‌دهد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609396

مهمترین اخبار ایران و جهان: