نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 13:32

توقیف 91 هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: در بازرسی از84 دستگاه خودرو در استان، ۹۱ هزار لیتر سوخت و فرآورده نفتی، انواع وسایل خانگی قاچاق و همچنین انواع لوازم آرایشی غیر مجاز کشف شد که ارزش آن ۴۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ سید حسین حسینی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مأموران انتظامی استان اجرای طرح ۳ روزه مقابله با قاچاق کالا و ارز با اولویت برخورد با خودروها شوتی حامل سوخت را در سطح استان اجرایی کردند. 

وی بیان داشت: ماموران انتظامی با انجام ایست و بازرسی های مقطعی وکنترل محورهای مواصلاتی استان به ۸۴ دستگاه خودرو مشکوک شده و آنها را برای بررسی بیشترمتوقف کردند. 

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی ازخودروها، ۹۱ هزار لیتر سوخت و فرآورده نفتی، انواع وسایل خانگی قاچاق و همچنین انواع لوازم آرایشی غیر مجاز کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان مربوط بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

سرهنگ حسینی با بیان این که در این رابطه ۸۴ متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و سوخت یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی به منظور رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با انتظامی ضروری است. 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554108

مهمترین اخبار ایران و جهان: