نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 07:52

تخریب ۱۵ کیلومتر از جاده بین مزارع کلاله در سیلاب

فرماندار شهرستان کلاله گفت: در سیلاب روزهای اخیر حدود ۱۵ کیلومتر از جاده بین‌ مزارع کشاورزی شهرستان کلاله تخریب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان کلاله، فرهاد شیبک شامگاه پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور استاندار گلستان اظهارکرد: حدود ۱۵ کیلومتر از جاده بین مزارع کشاورزی شهرستان براثر سیلاب تخریب شده‌ و با توجه به اینکه در فصل کشت پاییزه به عنوان مهمترین فصل زراعی برای کشاورزان قرار داریم، انتظار می‌رود جهاد کشاورزی استان و شهرستان تدبیر جدی و سریع در این حوزه بیندیشند.

وی تصریح کرد: تعداد ۸۰ خانوار در این سیل آسیب جدی دیدند که تاکنون ۱۳ منزل مسکونی از گل‌ولای پاکسازی و تخلیه شده است.

فرماندار شهرستان کلاله خاطرنشان ‌کرد: تاکنون ۲۰۰ عدد پتو، ۹۶ عدد موکت، ۴۰ بسته ۷۲ ساعته و ۱۷ ست ظروف آشپزخانه بین آسیب‌دیدگان توزیع شده و مهم‌ترین نیاز خانواده‌های آسیب‌دیده، کمک مالی بلاعوض، تسهیلات بانکی کم بهره، لوازم زندگی و برقی مانند یخچال، تلویزیون و اقلام غذایی است.

وی ادامه داد: مسیر دسترسی به ۱۸ روستای کلاله مسدود شده‌ و برای بازگشایی این محورها و آب‌شستگی‌های شدید در حاشیه شهر و روستاهای کلاله به پنج دستگاه بابکت، ۱۰ دستگاه تانکر و یا خودروی آتش‌نشانی، ۱۰ دستگاه کمپرسی ۶ تنی، پنج دستگاه تراکتور بیل‌دار، پنج دستگاه کامیون حمل ۱۰ تنی نیاز است تا با سرعت بالا بتوانیم گل‌ولای موجود را پاکسازی کنیم.

شیبک گفت: گل‌ولای سیلاب اخیر به مسیر چشمه آق‌سو که تامین کننده آب چند روستای حاشیه شهر است ورود کرده که باید لایروبی و بهسازی شود.

وی با بیان اینکه وقوع این سیل در ۲۵ سال گذشته در شهرستان بی‌سابقه است، ابراز کرد: مطالعات طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر کلاله از سال گذشته با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و مشاور مربوطه آغاز شده و تقریبا این طرح آماده‌ بوده و تمامی حوضه‌های آبخیز و اراضی شیبدار شهرستان در این طرح دیده ‌شده است.

شیبک با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری عامل مهمی در کاهش وقوع سیل خواهد بود، یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان و اعتبارات ملی به شهرستان تخصیص پیدا کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566852

مهمترین اخبار ایران و جهان: