نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 16:45

۲۵۰ مدرسه در قم بهسازی و شاداب‌سازی شد

همایش تبیین دستاوردهای طرح شهید عجمیان و تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در بهسازی و شاداب‌سازی ۲۵۰ مدرسه استان قم با حضور وبیناری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیین رونمایی از دستاوردهای طرح شهید سید روح الله عجمیان در استان قم و تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار، پیش از ظهر امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین به صورت زنده از دبستان آیت‌الله صدر طی سخنانی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین در ایجاد روحیه جهادی، مطرح کرد: از ویژگی‌های دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین، داشتن روحیه تلاش، کار و مجاهدت است.

وی با اشاره به مقام و منزلت شهدا و ایثارگران، گفت: شهدا در زمان حیات یک نفر بودند اما وقتی که شهید می‌شوند، روحیه آن‌ها در دیگر دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در فرهنگ شهادت، روحیه جهادی یک جوان تبدیل به فرهنگ و مکتب می‌شود و ما در جریان انقلاب اسلامی شاهد هستیم که این روحیه جهادی مردم بود که انقلاب را به پیروزی رساند.

صحرایی خاطر نشان کرد: کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم بر لزوم توجه به ارتقا و عمومی کردن روحیه جهادی بین مردم تاکید کرد و گفت: فرهنگ و روحیه جهادی چیزی‌ست که باعث رفع مشکلات و مسائل کشور می‌شود و ایران اسلامی را به اوج قله‌ها خواهد رساند.

وی تشریح کرد: طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی ۳۰۰ مدرسه مناطق کم برخوردار استان در تابستان امسال آغاز شد که در طول سه ماه، ۲۵۰ مدرسه با تلاش گروه‌های جهادی استان قم زیبا سازی و رنگ‌آمیزی شد.

«علیرضا اجتهاردی» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم و «حسن ضیایی» مدیر مرکز مطالعات و هدایت‌ حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است در ادامه از مسئولان ۴۵ گروه جهادی و مدیران مدارس فعال در طرح شهید سید روح الله عجمیان قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559896

مهمترین اخبار ایران و جهان: