نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 16:38

آلودگی هوای شدید در اهواز؛ هدیه شهرداری و مناطق نفت‌خیز به مردم

در روزهای اخیر، کیفیت هوا در وضعیت قرمز قرار داشته و شهروندان اهواز علاوه بر تنفس هوای سنگین و آلوده، با دیدن دود تیره‌ای که در سراسر شهر پخش شده، نگران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آلودگی هوای شهر اهواز در هفته اخیر به شدت افزایش یافته است. در روزهای اخیر، کیفیت هوا در وضعیت قرمز قرار داشته و شهروندان اهواز علاوه بر تنفس هوای سنگین و آلوده، با دیدن دود تیره‌ای که در سراسر شهر پخش شده، نگران شده‌اند.

به گفته مدیران محیط زیست دلیل اصلی آلودگی هوا در اهواز، دود آتش‌سوزی مزارع نیشکر و برنج‌کاری و آلاینده‌های ناشی از فعالیت خودروها است. همچنین، آتش‌سوزی در سایت دفن پسماند برومی نیز به آلودگی هوا کمک کرده است.

معاون محیط زیست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اخطاریه‌ای به شهرداری اهواز و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب داده است تا اقدامات لازم برای سامان‌دهی به سایت برومی صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درباره سایت برومی اهواز و مشکلات آن اعلام کرد که سایت برومی شرایط مناسبی ندارد و آتش‌سوزی‌های مکرر در آن رخ می‌دهد و بوی نامطبوع و دودی از آن منتشر می‌شود. با وقوع آتش‌سوزی در سایت قدیمی دفن پسماند در منطقه برومی اهواز، دستگاه‌های نظارتی بازدیدی از محل داشته و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارشی به دستگاه نظارتی ارائه کرده است تا برنامه‌ای برای مدیریت این سایت تعیین شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرده که به مرور زمان، هیچ تحول مثبتی در سایت برومی رخ نداده است و برای مدیریت پسماند در این سایت، باید مطالعات مربوطه تکمیل شود و اقدامات لازم با همکاری شرکت نفت انجام شود.

به علاوه، داوود میرشکار، با اشاره به علت وقوع آتش‌سوزی‌ها در سایت برومی، اظهار کرده است که به دلیل عدم دفن پسماند به صورت اصولی در گذشته، گاز متان از این سایت منتشر می‌شود که منجر به آتش‌سوزی شده است. این مسئله علاوه بر آتش‌سوزی‌ها، باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی مردم نیز می‌شود.

علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پاسخ به مدیران محیط زیست درباره آتش‌سوزی سایت برومی اهواز گفته است آتش‌سوزی‌های که برخی اوقات در این سایت رخ می‌دهد، ارتباطی با شهرداری اهواز ندارد و این سایت متعلق به شرکت نفت است.

وی ادعا کرده که شهرداری اهواز زباله‌ای در این سایت دفن نمی‌کند و تمام زباله‌های شهر در سایت صفیره پردازش و دفن می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرده که حراست از سایت برومی توسط شرکت نفت انجام می‌شود و آتش‌سوزی‌ها به علت وجود زباله‌ها و دست‌کاری‌های زباله‌گردها برای بازیافت مواد، رخ می‌دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559008

مهمترین اخبار ایران و جهان: