نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 00:30

تظاهرات هزاران کانادایی در حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی

هزاران هوادار فلسطین روز یکشنبه در خیابان‌های «تورنتو» و «اتاوا» در کانادا به خیابان‌ها آمدند و با اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراض بین‌المللی علیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه هزاران هوادار فلسطین روز یکشنبه در خیابان‌های «تورنتو» و «اتاوا» در کانادا به خیابان‌ها آمدند و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» پلیس تورنتو اعلام کرد که جمعیت زیادی از مقابل کنسولگری آمریکا در خیابان های مرکز شهر راهپیمایی کردند.

 این تظاهرات پس از فراخوان جنبش جوانان فلسطین برگزار شد.این گروه خواستار آتش‌بس در غزه و پایان دادن به محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است. در شهر «مونترال» هزاران نفر با حمل پرچم های فلسطین و سردادن شعارهای «فلسطین آزاد» و « آتش بس» راهپیمایی کردند.

 

تظاهرات مشابهی نیز روز شنبه در دیگر نقاط جهان از جمله «واشنگتن دی سی»، «لندن»، «پاریس»، «برلین» و ترکیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در شهر «منچستر» هزاران هوادار فلسطین در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهای ضد رژیم اسرائیل و ضد جنگ در دستان خود داشتند به خیابان‌ها آمدند.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز گزارش کرد که هواداران فلسطین در مرکز شهر «لندن» پایتخت انگلیس تجمع کرده‌اند. در شهر «ادینبرو» در اسکاتلند نیز هواداران فلسطین ایستگاه راه آهن این شهر را اشغال کردند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر یکشنب، آمار جدید شهدای فلسطینی را اعلام کرد. سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت رژیم صهیونیستی از ۳۰ روز گذشته در حال پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین است.

او در ادامه با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ نفر به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد شمار شهدا به ۹۷۷۰ نفر رسیده که از این تعداد ۴۸۰۰ نفر کودک هستند.

براساس این بیانیه، بیمارستان‌های غزه دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند و تنها تا چند ساعت دیگر بسیاری از آن‌ها امکان فعالیت خواهند داشت. سخنگوی وزارت بهداشت غزه در پایان از تمام طرف‌های ذیربط خواست گذرگاهی امن برای ارسال کمک‌‌های بشردوستانه از جمله سوخت به نوار غزه ایجاد کنند.

این حملات در حالی علیه نوار غزه ادامه دارد که «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی (عضو حزب عوتسما یهودیت) خواستار بمباران غزه با بمب اتم شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562608

مهمترین اخبار ایران و جهان: