نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 04:44

نبود شهرک‌های صنعتی مرتبط با زیر بخش کشاورزی در لرستان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: نبود شهرک‌های صنعتی مرتبط با زیر بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و غذایی یکی دیگر از چالش‌هایی است که می‌توان مطرح کرد.

علی محمد بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ۱۸۴ پروانه بهره‌برداری در زیر بخش صنایع تبدیلی صادر شده است، اظهار کرد: اشتغال‌زایی این صنایع ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است، همچنین ۲۷۴ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی صادر شده است.

وی به برخی چالش‌های پیش روی ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: یک چالش به اندک بودن سرمایه‌گذاران مطلع برای ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی مربوط می‌شود، نکته دیگر اینکه تسهیلات پرداختی به سرمایه‌گذاران این بخش با نرخ بازدهی همخوانی ندارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: نبود شهرک‌های صنعتی مرتبط با زیر بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و غذایی یکی دیگر از چالش‌هایی است که می‌توان مطرح کرد.

به گفته بیرانوند معرفی این زیر بخش به سرمایه‌گذاران و مردم و پلکانی کردن اقساط تسهیلات از جمله راهکارهایی است که می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در این بخش شود.

وی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات ویژه با نرخ بهره پایین از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی را افزایش دهد. 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی گفت: ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی و تسهیل شرایط صدور مجوزهای صنایع تبدیلی و غذایی از جمله اقدامات انجام شده است.

بیرانوند ارائه مشاوره‌های لازم از طریق کارشناسان مرتبط صنایع تبدیلی و غذایی و فراهم کردن شرایط لازم برای بازدید از طرح‌های موفق برای ایجاد اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد.

وی بیان کرد: اعطای تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحد‌های صنایع تبدیلی و غذایی همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614996

مهمترین اخبار ایران و جهان: