نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 01:41

کانادا از شهروندان خود خواست خاک لبنان را ترک کنند

وزارت خارجه کانادا از شهروندان خود خواست به دلیل وضعیت امنیتی حاکم در منطقه، خاک لبنان را ترک کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ،همزمان با تشدید تنش بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت، کانادا دوشنبه شب به وقت تهران از شهروندان خود خواست که لبنان را به دلیل وضعیت امنیتی حاکم در منطقه ترک کنند.

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» گفت:«با ادامه گسترش بحران در غزه، کرانه باختری و اسرائیل، وضعیت امنیتی در منطقه به طور فزاینده‌ای  در حال بی‌ثبات شدن است.»

او گفت: «کانادایی‌های ساکن در لبنان باید تا زمانی که پروازهای تجاری بر قرار است، این کشور ترک کنند.»

به گفته برخی منابع آگاه، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نیز از کارکنان خود خواسته‌اند خاک لبنان را ترک کنند. پس از حملات حماس به رژیم صهیونیستی در هفته گذشته، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار 2 فروند ناو هواپیمابر در شرق مدیترانه و افزایش شمار جنگنده‌های آمریکا را صادر کرد.

 بر اساس این گزارش، تشدید تنش در جبهه شمالی فلسطین اشغالی در پی آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس در حمایت از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی در هفتم اکتبر جاری صورت گرفته است و حزب‌الله به حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مرزی لبنان و شهادت نیروهایش واکنش نشان می‌دهد و تاکنون چندین مقر نظامی اشغالگران را هدف قرار داده است. 

همزمان با تشدید اوضاع، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین در فاصله ۲ کیلومتری از مرز جنوب لبنان، هرچه سریعتر تخلیه شوند. وزارت جنگ رژیم  صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو تصمیم گرفته تا شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرز جنوب لبنان را تخلیه کند.

مقاومت لبنان روز گذشته ۲ تانک مرکاوای اسرائیلی و یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود که به دنبال آن چند نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

این حملات پس از آن آغاز شدند که یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی خودروی گروهی از خبرنگاران را در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540396

مهمترین اخبار ایران و جهان: