نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 18:19

بیشترین درخواست مردم از قوه قضائیه در رابطه با تسهیلات بانک ها است

معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور درباره بیشترین درخواست‌های مطرح شده توسط متقاضیان در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، گفت: بیشترین درخواست‌ها در ارتباط با تسهیلات بانک‌ها و تعویق در پرداخت اقساط وام‌های دریافتی است.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، علی جمادی معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور و رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه امروز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ به همراه امیر علی نصیری معاون اداره کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و به بررسی پرونده‌های ۱۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند پرداخت.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه انجام شد، معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور پس از استماع درخواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

علی جمادی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز ۱۵ پرونده‌ای که در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه تشکیل شده بود با حضور متقاضیان به دقت استماع و بررسی شد.

وی افزود: عمده موضوعات پرونده‌های قضائی مراجعان در این ملاقات مردمی مرتبط با موضوعات تولید، اشتغال و بحث رفع موانع تولید بود که در این خصوص دستورات لازم صادر شد، همچنین با مسئولان مرتبط مکاتبات لازم صورت گرفت تا در روند رسیدگی‌ها و دادرسی‌ها تسریع قانونی صورت گیرد.

معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور گفت:برخی از مراجعان درباره مشکلات واحد‌های تولیدی که بعضاً منتهی به امور ورشکستگی و موضوعات تسویه بود درخواست‌هایی را مطرح کردند که در این رابطه نیز بررسی‌های لازم صورت گرفت و موضوعات مطرح شده به واحد‌های ذیربط منعکس شد.

وی ادامه داد: برخی از درخواست‌های متقاضیان به نحوی بود که ارشاد قضائی صورت گرفت و در زمینه ارائه راهکار‌های قانونی اقدامات مقتضی انجام شد.

معاون مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته دادستانی کل کشور درباره بیشترین درخواست‌های مطرح شده توسط متقاضیان در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه گفت: بیشترین درخواست‌ها در ارتباط با تسهیلات بانک‌ها، اخذ تسهیلات، تعویق در پرداخت اقساط وام‌های دریافتی و... است که اقدامات خاصی در جهت رفع موانع صورت می‌گیرد.

در این ملاقات مردمی یکی از اعضای شرکت گردشگران ییلاق روستا درخواست خود را مطرح کرد و معاون قضایی دادستان کل کشور جهت رفع مشکلات آن‌ها دستورات لازم را به دادستان عمومی و انقلاب اصفهان صادر کرد.

مراجعه کننده دیگر که مدیر شرکت کاسپین یدک بود و خواستار رسیدگی مجدد به پرونده و پرداخت بدهکاری جهت ادامه فعالیت شرکت را داشت که جمادی با توجه به درخواست متقاضی و در جهت جلوگیری از تعطیل کارخانه و بیکاری پرسنل مکاتبه‌ای با رئیس کل دادگستری استان قزوین انجام داد تا در کارگروهی موضوع بررسی شود.

صدور مجوز برای کارخانه دانه‌بندی شن درخواست متقاضی بعدی بود که رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه طی مکاتبه‌ای با ریاست سازمان محیط زیست کشور خواستار مساعدت قانونی معمول در راستای حمایت از تولید و اشتغال حداکثری شد.

مدیرعامل شرکت انرژی توانا کیش خواستار تسهیلات بود که مقرر شد بررسی و ارشادات قانونی صورت گیرد.

متقاضی دیگر نمایندگان شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی بود که خواستار حل مشکل واحد تولیدی و اشتغال زایی در حاشیه رود اترک را داشت که مقرر شد موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و در صورت لزوم بازدید میدانی نیز توسط رئیس دادگستری و دادستان استان انجام شود تا اقدامات لازم جهت حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینی صورت گیرد.

سه نفر از متقاضیان در این ملاقات مردمی پس از بیان درخواست‌های خود توسط معاون قضائی دادستان کل کشور مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفتند و در خصوص دو پرونده نیز دستور تسریع در رسیدگی صادر شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576752

مهمترین اخبار ایران و جهان: