نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 17:40

کاهش ۷ درصدی نرخ بیکاری کشور در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کشور که در دهه ۹۰ بین ۱۱ تا ۱۲ درصد بود در ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم به هفت درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدصولت مرتضوی در نشست شورای اداری شهرستان طالقان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری رشد اقتصادی کشور به کانال هفت درصد رسید.

وزیر کار با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت برآمده از آرمان‌های انقلاب است، گفت: این دولت بر اصول، اعتقاد و جهان بینی اسلام استوار است و به لطف خدا توانست فعل ما می‌توانیم را به خوبی صرف کند و گام‌های بلندی را بردارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی انجام داده که یکی از آنها عضویت ایران در مجامع بین المللی از جمله شانگهای و بریکس است که قابل‌توجه بود، توسعه سیاسی و افزایش صادرات و ساماندهی تجاری از خدمات ارزنده دولت سیزدهم است.

وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر طرح ریلی به بهره برداری رسیده و اقدام‌های زیادی در ایجاد و بهسازی راه روستایی انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بخش کشاورزی این دولت توانست میزان تولید گندم از ۵.۴ میلیون تن در سال به نزدیک ۱۱ میلیون تن برساند و در بخش صنعت و معدن گام‌های قابل توجهی انجام شده است، همچنین در بخش نفت گاز و پتروشیمی به تولید قبل از تحریم می‌رسیم و صادرات ما به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598108

مهمترین اخبار ایران و جهان: