نیوز سیتی!
07 فروردین 1401 - 09:31

دوبانده‌سازی جاده مرگ در پیچ و خم تأمین اعتبارات

دوبانده‌سازی جاده راهبردی بیرجند-قاین که از سال ۱۳۸۹ آغاز شده با گذشت یازده سال فقط ۸۲ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر این پروژه زیربار ترافیک رفته و در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به طور کامل بازگشایی می‌شود. خبرگزاری فارس-خراسان‌جنوبی؛ جاده مواصلاتی بیرجند – قاین یکی از کریدور‌های اصلی کشور بوده که بندر چابهار را به شمال شرق کشور متصل می‌کند. خبرگزاری فارس-خراسان‌جنوبی؛خبرگزاری فارس-خراسان‌جنوبی؛این جاده راهبردی قرار بود از سال ۱۳۸۹ دوبانده شود، اما با گذشت یازده سال هنوز ۸۲ کیلومتر از ۱۰۰ کیلومتر این پروژه مهم به بهر‌برداری رسیده و ۱۸ کیلومتر آن باقی مانده و در پیچ و خم تأمین اعتبارات است. طبق گفته مسؤولین در صورتی که اعتبارات لازم برای دوبانده‌سازی جاده بیرجند - قاین در سال جاری تخصیص یابد، این جاده راهبردی به طور کامل بازگشایی می‌شود. قول‌هایی مبنی بر اینکه با تخصیص اعتبار در سال جاری دوبانده‌سازی تکمیل داده شده، اما هر سال چنین وعده‌هایی داده می‌شود و عملی در کار نیست. جاده مرگ را در یابید جاده مرگ را در یابیدجاده مرگ را در یابیدیکی از رانندگان کامیون د گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: جاده بیرجند – قاین را از قدیم‌الایام به جاده مرگ می‌شناسیم؛ همه ساله تصادف‌های زیادی در آن انجام می‌شود. وی گفت: تصادف‌هایی که در این جاده رخ می‌دهد به دلیل عرض جاده کم بوده و عمدتاً از نوع رخ به رخ و بیشترین آسیب متوجه سرنشینان خودرو‌ها است. این راننده افزود: قسمت‌های زیادی از این جاده دوبانده شده، اما هنوز هم جا‌هایی وجود دارد که خطرساز بوده و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. وی با اشاره به اینکه اگر این جاده درست شود، می‌توان به جرأت گفت که درصد بالایی از تصادفات در خراسان‌جنوبی کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در این صورت مردم با خیال راحت‌تری مسافرت می‌کنند. پیشرفت ۸۲ درصدی دوبانده‌سازی جاده بیرجند - قاین پیشرفت ۸۲ درصدی دوبانده‌سازی جاده بیرجند - قاینپیشرفت ۸۲ درصدی دوبانده‌سازی جاده بیرجند - قاینوحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: از طول ۱۰۰ کیلومتری جاده بیرجند - قاین ۸۲ کیلومتر دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته و ۱۸ کیلومتر دیگر آن در دست اجرا است. وی افزود: از جمله مشکلات این طرح افزایش هزینه‌های ناشی از نرخ تورم و تأخیر در ابلاغ و تخصیص اعتبارات است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صورت تأمین به موقع اعتبار مورد نیاز در سال ۱۴۰۱ این طرح تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه استان نیز با اعلام اینکه تردد خودرو‌های سنگین از درصد زیادی نسبت به مدت مشابه پارسال در این جاده همراه بوده بر لزوم دوبانده‌سازی هرچه سریع‌تر آن تأکید کرد. انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴
منبع: فارس
شناسه خبر: 198008

مهمترین اخبار ایران و جهان: