نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 23:59

ابعاد جدیدی از سانحه سقوط هواپیمای آموزشی در البرز

طی گزارش اولیه سازمان هواپیمایی کشوری در سانحه سقوط هواپیمای آموزشی «آموزشگاه هوانوردی پارسیس»، هواپیما در نزدیکی یکی از قله‌های مرتفع خارج از منطقه پروازی با کوه برخورد کرده و دچار آتش‌سوزی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، طی گزارش سازمان هواپیمایی کشور، یک فروند هواپیمای سبکPiper۲۸  متعلّق به مرکز آموزش هوانوردی پارسیس در ساعت ۱۲:۴۵ بوقت محلی روز سه‌شنبه ۱۹ دیماه جاری  با حضور معلم خلبان و دانشجو برای انجام پرواز آموزشی محلی از باند ۳۰ فرودگاه بین المللی پیام کرج به پرواز درآمد.

این هواپیما  پس از انجام ۶ مورد نشست و برخاست روی باند ۳۰ فرودگاه پیام، پرواز به منطقه شمال فرودگاه در حوالی هشتگرد را درخواست کرده و مجوز پرواز به منطقه مذکور با ارتفاع ۶۵۰۰ پایی صادر می‌شود. 

 

در این گزارش آمده است؛ در ساعت ۱۴:۳۵ دقیقه ، متصدی برج کنترل فرودگاه دیگر  پیامی از پرواز مذکور  دریافت نمی‌کند. عملیات تجسس و نجات آغاز  می‌شود. طبق اعلام  مرکز تجسس و نجات اداره کنترل ترافیک هوایی کشور ،  هواپیما در ساعت ۱۴:۰۱ بوقت محلی در منطقه شلمزار شمال هشتگرد با زمین برخورد کرده است. 

پس از اطلاع از سقوط هواپیما،  عملیات تجسس هوایی با یک فروند بالگرد و یک هواپیمای آموزشی  آغاز شده و تا غروب همان روز ادامه پیدا کرده است.  با آماده باش مدیریت‌های بحران استانهای البرز و قزوین همزمان جستجوی زمینی  هم آغاز می‌شود. 

این جستجو در روز بعد به نتیجه رسید و در ساعت ۸:۴۰ بوقت محلی صبح روز چهارشنبه مورخه ۲۰ دیماه محل سانحه مشخص شد. لاشه هواپیما در کوهستانهای شمالی روستای وشکین ساوجبلاغ پیدا شد وهمه نیروهای امدادی، قضایی و انتظامی به سوی منطقه مشخص شده حرکت کردند.  پس از آن اجساد هر دو خلبان به جاده کناردامنه کوه منتقل شد. 

طی بررسی های انجام شده توسط تیم بررسی سانحه،  مشخص شد هواپیما نزدیکی یکی از قلل مرتفع منطقه، به کوه برخورد کرده و دچارآتش سوزی شده است که در نتیجه آن  متاسفانه هر دو سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند.

 

طبق آنچه در گزارش سازمان هواپیمایی کشور آمده است؛  محل وقوع سانحه، خارج از منطقه پروازی تعیین شده بوده و  هواپیما به سمت شمال و کوهستان پرواز را ادامه داده است. ظاهرا  هواپیما  با عبور  از دره‌های کوهستان  به دامنه کوه مرتفع رسیده و موفق به عبور از کوه نشده و در ارتفاع ۹ هزارپایی از سطح دریا  بطور افقی به دیواره بالای قله برخورد کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634708

مهمترین اخبار ایران و جهان: