نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 15:33

انتخابات زمینه‌ساز تحول است

امام جمعه سیراف گفت: انتخابات پرشور و رقابتی زمینه‌ساز تحول بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه سیراف امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: انتخابات پرشور و رقابتی  زمینه‌ساز تحول بزرگ است و کارکرد چشم‌گیر انتخابات، در مهار مثلث (دیکتاتوری)،(هرج ومرج) و(ناامنی) نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: حل مشکلات کشور به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.

عاشوری برخی ترفندهای دشمن برای مشارکت های حداقلی انتخابات را برشمرد و گفت: برجسته‌سازى کلیدواژه تحریم انتخابات توسط رسانه‌هاى غربى و عبرى و عربى و بازنشر آن توسط برخى عناصر تجدیدنظرطلب در داخل، القاء دروغین مهندسى انتخابات و مشخص‌بودن منتخب حاکمیت و بى‌اثر برشمردن راى مردم، تحریف «دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام»، تسرّى ناکارآمدى و ضعف مسؤولان مختلف به ضعف و ناکارآمدى نظام اسلامى؛ تلاش براى هراس‌افکنى از به قدرت رسیدن نیروهاى انقلابى و القاى تصویر سخت و ناکارآمد از کاندیداهاى انقلابی از ترفندهای دشمن برای کمرنگ کردن انتخابات است.

وی در ادامه در خصوص دلیل توصیف نهم دی‌ماه به یوم‌الله، تأکید کرد: ۹ دی روز خدا است، زیرا که خداوند در آن روز به‌خاطر محبتی که در دل مردم نسبت به امام حسین(ع) بود، قدرت‌نمایی کرد. ۹ دی، دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.

امام جمعه سیراف با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی را نگاه الهی به جایگاه زن و منطبق ساختن جایگاه بانوان با فرهنگ متعالی اسلام ناب خواند و حیازدایی و عفت‌ستیزی از برنامه‌های ویژه نظام استکباری دانست.

عاشوری به اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: حاج قاسم شهید راه قدس است و همه ما مدیون این شهید سرافراز و بزرگ هستیم.

وی عملیات تروریستی منجر به شهادت سردار سید رضی موسوی را محکوم کرد و گفت: این ترور با هدف عملیات در خارج از نوار غزه توسط رژیم غاصب صورت گرفته و برنامه‌ریزی کرده‌اند ایران را وارد درگیری کنند.

 خطیب جمعه سیراف در پایان ضمن دعوت مردم به حضور در مراسمات ۹ دی، روز صنعت را به کلیه تلاش‌گران این حوزه تبریک گفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619808

مهمترین اخبار ایران و جهان: