نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:10

وحدت اهل سنت و تشیع نشانه ولایتمدار بودن مردم گیلان است

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانیان تمدن‌ساز و ولایتمدار هستند و در مسیر ترویج اسلام و قرآن خوب درخشیدند، گفت: وحدت و هم‌نظر بودن اهل سنت و اهل تشیع یکی از نشانه‌های ولایتمدار بودن مردم گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با بیان اینکه استان گیلان خاستگاه آل بویه است و از نظر دینی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گیلان سرزمین علما و فضلایی است که نقش بسیار برجسته‌ای در گسترش مذهب تشیع داشتند. 

وی با بیان اینکه گیلانیان تمدن‌ساز و ولایتمدار هستند و در مسیر ترویج اسلام و قرآن خوب درخشیدند، گفت: وحدت و هم‌نظر بودن اهل سنت و اهل تشیع یکی از نشانه‌های ولایتمدار بودن مردم گیلان است. 

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مساجد سنگر و کانون معنویت هستند باید به درستی استفاده شود، افزود: دشمن به دنبال اجرای ترفندها و برنامه‌های خود است و ما نیز باید بتوانیم از ظرفیت‌های خود برای مقابله با این توطئه‌ها به درستی استفاده کنیم. 

عباسی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان که جمعیت این استان را در فصول گردشگری ۲ برابر می‌کند، بیان کرد: در مسیری که قرار داریم باید بتوانیم در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین اثرات پررنگ‌تری داشته باشیم چرا که مدیریت این‌ حجم از جمعیت با توجه به افزایش گردشگران کار آسانی نیست. 

وی از ذاکرین و مداحین اهل بیت (ع) خواست در مسیر پیش رو که انتخابات است روشنگری کنند و گفت: باید با تببین دستاوردهای انقلاب شرایطی ایجاد کنیم که در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه باشکوهی را در گیلان و کشور به وجود بیاوریم چرا که همه رسانه‌های خارجی به دنبال ایجاد دلسردی در مردم هستند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مجلس بسیار با اهمیت است، افزود: اگر مجلس قوی داشته باشیم و در کنار آن دولت قوی فعالیت کند، یقیناََ می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655708

مهمترین اخبار ایران و جهان: