نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 16:20

۲ هزار خانواده قزوینی مشمول دریافت زمین طرح جوانی جمعیت هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حدود دو هزار نفر در استان قزوین مشمول واگذاری زمین براساس قانون جوانی جمعیت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید علی هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در شهر جدید مهرگان برگزار شد، به تشریح اقدامات صورت گرفته در بحث نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: برای نهضت ملی مسکن جلسات متعددی داشتیم و اکنون حدود 3451 متقاضی واجد شرایط در سطح استان برای نهضت ملی مسکن داریم و از این تعداد هم حدود دو هزار نفر مشمول قانون جوانی جمعیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر 23 هزار و 210 واحد پروژه تعریف کرده ایم و پیمانکار مشخص شده و در حال اجرای فرآیند ساخت پروژه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن بسته شده است احتمالا متقاضیان واجد شرایط دیگری به جمع متقاضیان قبلی اضافه شدند، بعد از ساماندهی متقاضیان فعلی و تامین زمین برای این افراد، احتمال اینکه سامانه را باز ‌کنیم و متقاضیان جدید ثبت‌نام کنند نیز وجود دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: سیاست کلی ما خصوصا در مجموعه شهری قزوین این است که برای متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام به ساخت مسکن نخواهیم کرد، بلکه زمین به صورت گروه‌های دو نفره تا 4 نفره و حتی یک نفره در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا خود آنان اقدام به ساخت کنند، برای این منظور وام هم پرداخت می‌شود و موانع احتمالی موجود را هم رفع می‌کنیم.

هاشمی عنوان کرد: میزان متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راه و شهرسازی استان قزوین با توجه به پروژه‌های جدید تعریف شده حدود 35 درصد است.

وی عنوان کرد: در بخش جوانی جمعیت که این روزها از مباحث داغ محافل مردمی و خبرگزاری‌ها است، عمده متقاضیان ما در مجموعه شهری قزوین است که شامل محمدیه، مهرگان و شریفیه است که مجموعه شهری قزوین را تقریبا در همین شهر جدید مهرگان تامین زمین کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: البته پیش از این در نجم‌آباد و رشتقون و فارسیان موضوع تامین زمین را انجام داده بودیم اما زمین رشتقون به دلیل اینکه اوقافی بود یک تعدادی از افراد معترض بودند به ناچار با توجه به شرایطی که داشتیم حدود هزار نفر را ما در مهرگان ساماندهی می کنیم.

وی اضافه کرد: چند روز گذشته متقاضیانی داشتیم که خواهان زمین در رشتقون و نجم آباد بودند، رشتقون بعد از مهرگان در اولویت اول ما قرار دارد که آمادگی داریم متقاضیانی که خواهان هستند تامین زمین برای آنان در این منطقه انجام شود و متولی و کارگزار این بخش هم بنیاد مسکن است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در رشتقون سیاستگذاری این است که زمین را به هر یک نفر متقاضی قانون جوانی جمعیت در نظر بگیریم.

این مسوول همچنین گفت: در نهضت ملی مسکن از مجموع حدود 3 هزار واحد حدود 1200 واحد در مهرگان تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: برای متقاضیان مجموعه شهری قزوین، زمین جهت تامین نیاز متقاضیان داریم اما در تاکستان مشکل داریم که فکر می‌کنم تا پایان سال بخشی را تامین کنیم و آبیک مشکل تامین زمین داریم که 50 نفر هستند و احتمالا تا قبل از پایان سال تعیین تکلیف می کنیم همچنین در بوئین زهرا و در شهر شال مشکل تامین زمین داریم.

وی در پایان گفت: در بحث جوانی جمعیت می‌توانیم 50 درصد موارد را پوشش دهیم به عبارتی از 2 هزار و 40 نفر، تامین زمین 1500 تا 1600 نفر را می‌توانیم پاسخگو باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655952

مهمترین اخبار ایران و جهان: