نیوز سیتی!
09 فروردین 1403 - 10:40

جهاد اسلامی: ایران حامی همیشگی فلسطین است

یکی از مسئولان جهاد اسلامی با اشاره به حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت فلسطین تاکید کرد که همه طرف‌های محور مقاومت بر شکست دشمن صهیونیستی تاکید دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «احسان عطایا» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به ابعاد سفر هیئت مقاومت فلسطین به تهران و اهمیت روابط مستحکم میان طرف‌های محور مقاومت منطقه اشاره کرد.

احسان عطایا در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که هیئت مقاومت فلسطین در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره توسعه روش‌های مقاومت و بررسی نقاط ضعف دشمنان گفت‌وگو کردند.

وی افزود که محور مقاومت در یک نبرد واحد قرار دارد و مقامات جمهوری اسلامی ایران بر ادامه حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین تاکید کردند.

این مسئول جهاد اسلامی در ادامه به روابط این جنبش با حماس اشاره و تاکید کرد که هماهنگی میان دو طرف در سطح عالی ادامه دارد و دیدارهای مستمری میان مسئولان آنها انجام می‌شود. همچنین حماس و جهاد اسلامی در چارچوب یک ائتلاف قوی در سطوح میدانی و سیاسی قرار دارند.

احسان عطایا تصریح کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران در خلال نشست‌هایی که با هیئت مقاومت فلسطین برگزار شد تاکید کردند این نبرد، نبرد همه است و باید همه، تلاش‌های خود را بر شکست دشمن متمرکز کنند.

وی اظهار داشت: برادران ما در ایران همواره بر حمایت خود از فلسطین و مقاومت آن در این نبرد تاکید کرده‌اند. همه طرف‌های محور مقاومت بر شکست دشمن صهیونیستی و محور دشمنان تاکید دارند و نبرد طوفان الاقصی یک معادله بازدارندگی بزرگ در برابر دشمنان ایجاد خواهد کرد که همه را شگفت زده می‌کند.

روز سه شنبه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در رأس هیئتی سیاسی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

هنیه در دیدار با مقام معظم رهبری ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده است دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران را می‌توان در راستای رساندن یک پیام مهم به جوامع بین‌المللی در خصوص نقش ایران در حمایت از محور مقاومت به ویژه مقاومت فلسطین ارزیابی کرد، سفری که سیگنال‌هایی را برای کشورهای جهان خصوصاً حامیان رژیم صهیونیستی در بر داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691908

مهمترین اخبار ایران و جهان: