نیوز سیتی!
08 فروردین 1403 - 12:49

خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: تاکنون خرید بیش از ۷ هزار تن سیب‌زمینی به صورت توافقی انجام شده و خوشبختانه در این فرآیند قیمت واقعی سیب‌زمینی به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از نیمه اسفندماه سال 1402 با توجه به ممنوعیت واردات سیب زمینی و افت قیمت سیب‌زمینی و افزایش هزینه‌های انبارداری کشاورز، خرید توافقی سیب‌زمینی در استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی، مقرر گردید ذخیره‌سازی 1500 تن سیب‌زمینی مورد نیاز کشور توسط سازمان تعاون روستایی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون خرید بیش از 7 هزار تن سیب‌زمینی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و کشاورزان قرارداد منعقد شده است، مطرح کرد: این طرح با توجه به ابلاغ و پیگیری‌های انجام شده، استمرار طرح خرید توافقی سیب‌زمینی بین کشاورزان و صادرکنندگان یا صنعتگران تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

برزگر با اشاره به اینکه دو مرکز خرید در شهرستان بروجن و شهرستان شهرکرد عملیات خرید و ثبت قرارداد را ادامه می‌دهند، گفت: در خصوص صدور معرفی کشاورزان بابت ثبت در سامانه، مقرر شد برابر 40 درصد تولید در سامانه پهنه‌بندی کشاورز، گواهی تولید برای کشاورزان صادر شود.

وی عنوان کرد: بازدید بار توسط کارشناسان ناظر و بررسی فیزیکی بار در سردخانه‌های استان و نظارت بر مراحل و صدور بارنامه و همچنین تاییدیه گمرکی در مقصد از الزامات طرح است که نظارت بر خرید توافقی سیب‌زمینی جدی‌تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این فرآیند قیمت واقعی سیب‌زمینی به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است و امیدواریم با تداوم این روند این امر بیشتر شود.

انتهای پیام/7540/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691596

مهمترین اخبار ایران و جهان: