نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 09:13

شهرداری‌ها سهمشان را به کتابخانه‌های درمیان پرداختند

فرماندار درمیان گفت: واریز سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرستان امسال با افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته به مبلغ ۵۵۰ میلیون رسیده که از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

مهدی فرجامی فرد، فرماندار درمیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: فرهنگ سازی مطالعه کتاب و کتابخوانی باید در تربیت و پرورش کودکان مورد توجه جدی قرار گیرد و تلاش شود از دوران کودکی زمینه علاقه فرزندان به کتاب در خانواده ها فراهم شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی درمیان از کسب رتبه برتر این شهرستان در بین ۱۱ انجمن کتابخانه عمومی شهرستان های استان در ارزیابی های سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: کسب رتبه برگزیده جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب هم دیگر دستاورد انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سطح ملی بود که مایه افتخار شهرستان است.

فرجامی فرد از کسب مجوز ماده ۲۳ کتابخانه شهر گزیک خبر داد و افزود در تجهیز این کتابخانه باید از ظرفیت علما، فعالان اقتصادی،کسبه و خیران در استفاده از ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم و معافیت های مالیاتی استفاده کرد.

فرماندار درمیان در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری ها در حمایت از کتابخانه های عمومی افزود: واریز سهم نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی شهرستان  امسال با افزایش ۴۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته به مبلغ ۵۵۰ میلیون رسیده که از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629052

مهمترین اخبار ایران و جهان: