نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 09:59

۱۳ شهر کرمانشاه تنش آبی دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۳ شهر داری تنش آبی داریم که در برخی از شهرها جزئی و در برخی دیگر به صور ویژه و جدی‌تر است.

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص اقدامات انجام شده در راستای رفع تنش آبی در شهرهای استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ شهر داری تنش آبی داریم که در برخی از شهرها جزئی و در برخی دیگر به صور ویژه و جدی‌تر است.

وی با بیان اینکه اولویت اقدامات در راستای رفع تنش آبی بر روی شهرهایی با مشکل جدی‌تر معطوف شده است، گفت: شهرهای کرمانشاه، جوانرود، هرسین، کنگاور و کرند تنش‌های بیشتری دارند و ۸ شهر دیگر تنش کمتری دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه وی از تعریف پروژه‌های ویژه و اثربخش برای هر ۱۳ شهر دارای تنش آبی سخن گفت و افزود: پروژه حفر چاه با اجرای خطوط انتقال در شهر جوانرود، دو تا پروژه در هرسین(یک پروژه برای رفع تنش آبی شهر هرسین از محل سراب هرسین و تأمین آب جایگزین برای سراب هرسین) فعال هستند و پیشرفت خوبی دارند.

وی ادامه داد: در شهر کنگاور به لیل رانش اتفاق افتاده در چاده‌ها به علت بافت خاک، دو چاه را از دست دادیم که الان حفر سه حلقه چاه را برنامه‌ریزی کردیم.

داودی خاطرنشان کرد: در شهر کرند حفر چاه، اجرای خط انتقال را در دستور کار داریم که ان‌شاءالله بتوانیم همه شهرها را تا قبل از تنش آبی برسانیم تا در شهرهای کوچک‌تر میرآباد، بانه‌وره، سرسمت هم پروژه‌های ویژه‌ای تعریف شده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668652

مهمترین اخبار ایران و جهان: