نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 15:36

لازمه جهاد تبیین مقابله با تطهیر رژیم منحوس پهلوی است

استاندار کرمانشاه گفت: فساد، غارت و جنایات پهلوی نباید تطهیر شود باید شفاف با استدلال دقیق ماهیت دوران پهلوی بیان شود تا جوان ایرانی قبل و بعد از انقلاب را خود قضاوت و داوری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز هیجدهم  بهمن‌ماه در همایش بزرگ جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی که به میزبانی اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه برگزار شد و اظهار کرد: اگر جهاد تببین را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امری واجب، فوری و عینی می‌دانیم، باید مقدمه تحقق آن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در منظومه فکری مقام معظم رهبری جهاد با دشمن معنی پیدا می‌کند، افزود: اگر بنده به عنوان یک مسوول اجرایی کار خوبی را انجام دهم، به معنای جهاد نیست. جهاد یک معنا و چارچوبی دارد، لذا وقتی کار خوبی را جهاد می‌نامیم که دشمنی مقابل آن حضور داشته باشد. 

استاندار کرمانشاه یکی از مقدمات جهاد تبیین را با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در اشراف به میدان توصیف کرد و گفت: به تعبیر استاد مطهری اشراف و آگاهی نسبت به دین و همچنین اشراف و آگاهی نسبت به مقتضیات روزگار، ۲ ویژگی یک روشنفکر مسلمان است.

وی در تشریح جهاد با توجه به اقتضات زمان، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ «دشمن در برابر ما جبهه تشکیل داده و پس ما هم باید کار جبهه‌ای کنیم»، این خروجی آگاهی به اقتضات زمان را می‌طلبد.

صحرایی متذکر شد: در جهاد تبین اقدامات فردی، جزیره‌ای، موازی و بی‌انسجامی مردود است؛ در شرایطی که دشمن  جبهه تشکیل داده و شبانه‌روز علیه نظام توطئه و طراحی دارد، باید منسجم حرکت کرد.

وی ضرورت اقدام جبهه‌ای را در با هم‌بودن معنا کرد و افزود: کار جبهه‌ای بدون قرارگاه، فرماندهی، هدف روشن، مسوولیت‌سپاری و پاسخگویی امکان ندارد؛ باید باتمرکز روی یک هدف، حرکت کرد.

صحرایی اظهار کرد: الان براساس مقتضان زمانی، بحث انتخابات مطرح است، لذا باید با تمرکز روی این هدف کار قرارگاهی کرد؛ به عنوان مثال مساجد در طول این یک ماه مانده به انتخابات یک کار واحد روی بحث انتخابات انجام داهند.

استاندار کرمانشاه تبیین خدمات انقلاب اسلامی در دوران پس از پیروزی را دیگر مقدمه جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: جهاد تبیین با شناسایی میدان اتفاق می‌افتد، برای نسل جوان باید از دستاوردهای انقلاب گفت و سپس این پیشرفت‌ها، عزت و هویت ملی را با دوران قبل از انقلاب و همچنین با دولت‌های موازی خود که با یکدیگر تاریخ مشترکی داریم، مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه الان جنگ، جنگ روایت‌ها است، متذکر شد: لازمه جهاد تبیین مقابله با تطهیر رژیم منحوس پهلوی است باید تاریخ را مطالعه کرد؛ فساد، غارت و جنایات پهلوی نباید تطهیر شود باید شفاف با استدلال دقیق ماهیت دوران پهلوی بیان شود تا جوان ایرانی قبل و بعد از انقلاب را خود قضاوت و داوری کند.

صحرایی در پایان، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری؛ مبنی بر اینکه «به قله نزدیک شدیم» را باید با تبیینی از فهرست توانمندی‌ها، پیشرفت‌ها و احساس هویت امروز برای نسل جوان بیان کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664308

مهمترین اخبار ایران و جهان: