نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 07:44

خدمات‌رسانی ۴۵۷ پزشک متخصص به مردم استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۴۵۷ پزشک متخصص، ۴۱۲ پزشک عمومی و ۲۴۴ دندان‌پزشک در این استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

 محمدحسین اعرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحول عظیمی در راستای توسعه و دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت در چهارمحال و بختیاری رقم خورده است.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری درخصوص آمار پزشکان استان، ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تعداد پزشکان متخصص و دندان‌پزشکان استان تنها ۶ نفر بود، اما هم‌اکنون ۴۵۷ پزشک متخصص، ۴۱۲ پزشک عمومی و ۲۴۴ دندان‌پزشک در این استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

 وی با اشاره به بهبود وضع بهداشت چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۵۷ تا کنون، افزود: به برکت انقلاب اسلامی تعداد خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی این استان با رشد چهار برابری از ۱۱۰ مورد به ۴۳۵ مرکز افزایش یافته است.

اعرابی اضافه کرد: در سال ۱۳۵۷ تنها ۱۰ بهورز در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کرد اما به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون تعداد بهورزان به ۵۲۵ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: با توسعه خدمات بهداشتی، هم‌اکنون میزان دسترسی به خدمات بهداشتی در شهرها و روستاهای این استان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه خدمات درمانی در استان، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳۷ پرستار در استان مشغول به کار بودند اما هم‌اکنون تعداد پرستاران به یک هزار و ۸۴۴ نفر رسیده که ۹۱ درصد آن‌ها با گواهی صلاحیت حرفه‌ای مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد بیمارستان‌های این استان به ۱۲ مرکز درمانی افزایش یافته و ۴۴ درمانگاه، کلینیک و پلی‌کلینیک نیز راه‌اندازی شده و تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی از ۲۵۸ مورد به یک هزار و ۸۴۰ تخت رسیده است.

اعرابی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ پایگاه و آمبولانس اورژانس در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، اما هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۷۸ آمبولانس و ۵۸ مرکز فوریت‌های پزشکی و پایگاه اورژانس فعال شده است.

وی ادامه داد: دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به برکت انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده‌اند و قبل از آن امکان تحصیل دانشجو و انجام اقدامات علمی، پژوهشی و دانش بنیان در حیطه علوم پزشکی در استان وجود نداشت.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با وجود بیش از ۱۳ هزار مترمربع فضای آموزشی، هفت دانشکده و ۴۹ رشته تحصیلی، بیش از ۳ هزار دانشجو و ۲۹۰ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم‌ پزشکی این استان مشغول به تحصیل و آموزش هستند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663608

مهمترین اخبار ایران و جهان: