نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 18:12

کمال سجادی: خواص مصالح کشور را با جهاد تبیین تشریح کنند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری از ابتدای سال، در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: ایشان همچنین مکررا بر موضوع جهاد تبیین هم پرداخته‌ و عنوان کردند که بیشتر خواص و کسانی که دارای قلم، سخن و تریبون هستند می‌توانند از موضوع جهاد تبیین استفاده کرده و مصالح نظام و حضور موثر مردم را مطرح کنند.

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص ارزیابی خود از تأکید رهبر انقلاب بر نقش خواص در انتخابات پرشور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال دلسوزانه درباره حضور پرشور مردم در انتخابات همواره تاکیداتی را مطرح فرموده‌اند. رهبری پیش از این هم کسانی را مخاطب قرار داده و فرموده بودند افرادی که مراجع جامعه و دارای تریبون، رسانه، سخن یا قلم هستند می‌توانند مردم را ترغیب و تشویق کنند که در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا این مشارکت می‌تواند به تحکیم بیشتر نظام بینجامد، ضمن اینکه نرخ مشارکت مردم در انتخابات آثار داخلی و خارجی دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: منظور رهبری انقلاب از خواص، اساتید دانشگاه، روحانیت معظم، رسانه‌ها و کسانی است که در فضای مجازی یا در فضای واقعی حضور دارند و با نفوذ کلام‌شان می‌توانند مردم را تشویق کرده و اهمیت انتخابات را برای آنها تشریح کنند که انتخابات تا چه اندازه برای کشور مهم است و چقدر می‌تواند مقابل دشمنان مطرح شود. جمهوری اسلامی نظامی است که ستون‌های آن بر پایه توجه، مشارکت، طرفداری و حمایت مردم شکل گرفته است بنابراین هر اندازه که نرخ مشارکت بالا برود، بر تحکیم نظام افزوده و از طمع دشمنان کاسته می‌شود چراکه اگر نرخ مشارکت پایین باشد دشمنان طمع کرده و شروع به توطئه علیه نظام، انقلاب و مردم خواهند کرد.

سجادی ادامه داد: مقام معظم رهبری در تاکیدات مکررشان از ابتدای سال، غیر از اینکه مردم را مورد خطاب قرار دادند که شرکت در انتخابات حق آنهاست و رای مردم حائز اهمیت است به موضوع جهاد تبیین هم پرداخته‌ و عنوان کردند که بیشتر خواص و کسانی که دارای قلم، سخن و تریبون هستند می‌توانند از موضوع جهاد تبیین استفاده کرده و مصالح نظام و حضور موثر مردم را مطرح کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه مردم ایران، وظیفه‌شناس هستند و همانگونه که در عرصه های مختلف و در دوران جنگ جانفشانی کردند، همواره در سایر زمینه‌ها نیز در میدان حضور داشتند، گفت: این مردم در ۲۲ بهمن‌ها، ۹ دی و مواردی که باید، به میدان آمدند و وارد صحنه شدند و برای تقویت نظام و تقویت رهبری تلاش کردند. اکنون صحنه دیگر، همین انتخابات است، چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان رهبری. چراکه هر کدام دارای اهمیت‌ خاص خود هستند. اگر افراد واجد شرایط وارد میدان شوندهم می‌توانند تاثیرات مهمی در نرخ مشارکت داشته باشند و هم اینکه زمانی که مجلس تشکیل شد مجلسی توانا و انقلابی باشد و به حل مشکلات جامعه و مردم بپردازد.

سجادی همچنین تصریح کرد: همانطور که رهبری فرموده‌اند در کشور ما خواص در اقلیت نیستند، خواص همواره در کشور در امور مختلف نقش ایفا کرده‌اند ولیکن نقش آنها گاهی کم و گاهی زیاد بوده و اگر نقش آنها کم بوده باید نقش خود را افزایش دهند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با بیان اینکه امروز جهان در مرحله تحول قرار دارد و تغییرات زیادی در حال رخ دادن است که یکی از این تغییرات هژمونی ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکا است، گفت: هژمونی آمریکا از جنگ ویتنام به بعد رو به کاهش گذاشته و اکنون خیلی دچار بحران شده است. موضوعاتی هم که در خاورمیانه اتفاق افتاده از جمله جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، باعث تغییر ذهنیت مردم جهان شده است و مردم دنیا پی برده‌اند که رژیم صهیونیستی یک رژیم موقت جعلی و جنایتکار است. البته درست است که مردم به خواص اساتید، نخبگان، روحانیت، حوزه، دانشگاه و رسانه‌ها و فضای مجازی دسترسی دارند اما احساس می‌شود که آنها با ابزاری که در اختیار دارند باید نقش واقعی خود را در تنویر افکار عمومی ایفا کرده و با جهاد تبیین مصالح مردم و کشور را برای مردم تشریح کنند. اکنون نقش خواصی که مورد خطاب مقام معظم رهبری است، پررنگ‌تر است و اگر این نقش را ایفا کنند حتما برکات آن شامل کشور و نظام و مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانند نقش خواص و نخبگان چه نقش مهم و پررنگی است لذا به‌ دنبال ایجاد تعلل، تردید و سستی در آنها هستند، تأکید کرد: دشمنان به این موضوع پی برده‌اند زمانی که نقش خواص کمرنگ شود آنها دیگر وظایف تاریخی، واقعی، اجتماعی و سیاسی خودشان را انجام نخواهند داد و در نتیجه مردم منبع و مرجعی ندارند که آنها را تشویق و ترغیب به شرکت در انتخابات کند. بنابراین اگر مردم در انتخابات حضور کمررنگی داشته باشند دشمن طمع کرده و توطئه‌های مختلفی را طراحی می‌کند تا مشکلات نظام و کشور را بیشتر کرده و ضربه‌ خود را وارد کند.

پایان پیام/ت

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664552

مهمترین اخبار ایران و جهان: