نیوز سیتی!
12 اسفند 1402 - 11:56

اردوغان: در غزه جنگی نیست بلکه اقدام به نسل کشی در جریان است

رئیس جمهور ترکیه درباره وضعیت در غزه گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد قطعاً یک جنگ نیست، یک اقدام به نسل‌کشی است. تنها کودکان، زنان و غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه‌ای به قتل نرسیدند، بلکه باور میلیاردها نفر به نظام بین‌المللی و عدالت از بین رفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در افتتاحیه سومین مجمع دیپلماسی آنتالیا تاکید کرد: ترکیه نمی‌تواند رویدادها را از راه دور فقط تماشا کند. برخلاف انتظار، قرن بیست و یکم در حال تبدیل شدن به عصر بحران است، نظم بین المللی مبتنی بر قاعده در حال از دست دادن معنای خود است، فراتر از یک شعار نیست.

وی ادامه داد: نظام جهانی کنونی که فاقد مفاهیم اساسی همبستگی، عدالت و امنیت است، مسئولیت حداقل خود را هم نمی‌تواند انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره وضعیت در غزه گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد قطعاً یک جنگ نیست، یک اقدام به نسل‌کشی است. تنها کودکان، زنان و غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه‌ای به قتل نرسیدند، بلکه باور میلیاردها نفر به نظام بین‌المللی، عدالت و قانون نیز از بین رفت.

وی افزود: قدرت‌های غربی که از روز اول بی‌قید و شرط از اسرائیل حمایت کرده‌اند، با سیاست ریاکارانه خود در خونریزی‌ها شریک هستند. تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی یک امر ضروری است. به عنوان ترکیه، ما آماده‌ایم هر مسئولیتی از جمله کشور ضامن را بپذیریم.

اردوغان تاکید کرد: جامعه جهانی تنها با تشکیل کشور فلسطین می‌تواند دین خود را به مردم فلسطین پرداخت کند. جایی که نظم بین‌المللی واقعاً شکست را نشان می‌دهد، غزه است. بار دیگر جامعه جهانی را به حمایت صمیمانه از غزه و آرمان فلسطین دعوت می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1680996

مهمترین اخبار ایران و جهان: