نیوز سیتی!
24 اسفند 1402 - 02:04

بازیکن پیشین استقلال: در دربی به جای فوتبال باید سپک‌ تاکرا بازی می‌کردند!

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به نمایش ضعیف سرخابی‌ها در دربی ۱۰۳ گفت: اگر تک موقعیت‌ها نبود، باید تور وسط زمین نصب و سپک تاکرا بازی می‌کردند!

شاهین خیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تقابل استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر و برگزاری دربی 103 پایتخت اظهار داشت: بازی به جز 10 تا 15 دقیقه نخست چیزی از لحاظ تاکتیکی نداشت. نمی‌دانم چه دستور تاکتیکی به بازیکنان گفته شد که سبک بازی تغییر کرد. بازیکنان دو تیم خیلی تلاش کردند و دویدند اما از لحاظ بار فنی سطح بازی صفر بود. موقعیتی هم به آن شکل وجود نداشت که بخواهیم روی آن تحلیلی ارائه کنیم.

وی افزود: چرا هوادار باید 2 ساعت وقت بگذارد و به تماشای چنین مسابقه‌ای بنشیند؟ به همراه جمعی از دوستان تماشاگر دربی بودیم در نیمه دوم شرایط طوری پیش رفت که با یکدیگر مشغول صحبت شدیم چرا که بازی چیز خاصی برای ارائه نداشت. جز دور کردن سریع و بی‌هدف توپ توسط مدافعان استقلال و پاسکاری دروازه‌بان و مدافعان پرسپولیس شاهد چه چیز دیگری در نیمه دوم بودیم؟

هافبک پیشین استقلال گفت: برنامه تدافعی استقلال خیلی خوب بود اما برای حمله چه برنامه‌ای داشتند؟ حداقل من متوجه برنامه هجومی استقلال نشدم. پرسپولیس هم خیلی موقعیتی در محوطه پیدا نکرد. در نیمه دوم نسبت به استقلال، همان موقعیت کم آنها بیشتر بود. اگر تک موقعیت‌ها نبود، باید تور وسط زمین نصب کرده و سپک تاکرا بازی می‌کردند!

خیری درباره اینکه دربی ویترین فوتبال کشوری که داعیه‌دار قهرمانی جام ملت‌های آسیا است، تصریح کرد: شاهد رقابت دو تیم بزرگ تهران و کشور بودیم. با آن همه ادعا، آمار شوت، مالکیت توپ و مسائل تاکتیکی را ببینید! اگر درصد مالکیت توپ پرسپولیس بیشتر شد، به دلیل پاسکاری بین مدافعان این تیم و دروازه‌بان آنها بود.  ای کاش  دو تیم بهتر بازی می‌کردند و از آنها شاهد کارهای تاکتیکی بودیم. وقتی شما شاهد بازی زیبا باشید، تساوی هم اشکالی ندارد اما تماشای این دربی فقط برابر با وقت تلف کردن بود!

وی با اشاره به نقش نگاه دو مربی در نتیجه دربی عنوان کرد: اوسمار به عنوان مربی خارجی در ابتدای کارش قصد پیروزی داشت؛ اما موفق نبود. جواد نکونام با سبکی که در پیش گرفته قصد دارد نتیجه بگیرد و تا حالا هم اوضاع بر وقف مرادش بوده است اما با این سبک تا آخر لیگ نمی‌شود پیش رفت و بعضی بازی‌ها باید راه متفاوتی در پیش گرفت. بعید می‌دانم این فوتبال، نمایش یک تیم قهرمان باشد. برای مربی ایرانی مهم است که رکورد عدم شکست در دربی برایش ثبت شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1686496

مهمترین اخبار ایران و جهان: