نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 17:35

سفیر ایران در کویت: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بهترین راهکار تقریب مذاهب اسلامی است

سفیر ایران در کویت در دیدار دانشمند و متفکر سرشناس مسیحی گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بهترین راهکار تقریب مذاهب اسلامی و همزیستی ادیان و تبلیغ صلح و دوستی است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، "آنتوان بارا"، دانشمند و متفکر سرشناس مسیحی ضمن دیدار با محمد توتونچی، سفیر کشورمان در کویت به بحث و تبادل نظر پیرامون همزیستی و تفاهم ادیان ابراهیمی پرداخت.

این اندیشمند عرب زبان مقیم کویت گفت: در آستانه خجسته میلاد باسعادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) تألیف چهارمین اثر خود پیرامون اهل بیت رسول اکرم (ص) را تحت عنوان «امام سجاد(ع) ودیعه حضرت زینب(س)» به پایان رسانده‌ام و مایلم نسخه‌ای از این اثر را به جمهوری اسلامی که همواره مبلغ و حامی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بوده است تقدیم کنم.

سفیر کشورمان در کویت ضمن تجلیل از آثار نفیس این پژوهشگر مسیحی گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) بهترین راهکار تقریب مذاهب اسلامی و همزیستی ادیان و تبلیغ صلح و دوستی است واقدام متفکران ادیان ابراهیمی در تشریح مفاهیم عالیه أئمه اطهار نشان می‌دهد که این خاندان منحصر به طایفه و قشر خاص نبوده بلکه مورد علاقه همه بشریت هستند.

بارا در ادامه افزود: امام حسین(ع) وجدان بیدار تمام ادیان در طول تاریخ است و عصاره اندیشه‌های ادیان آسمانی در نهضت و قیام این امام همام خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1646108

مهمترین اخبار ایران و جهان: