نیوز سیتی!
19 اسفند 1402 - 22:32

پیشنهاد انگلیس به آلمان برای تسهیل دسترسی اوکراین به موشک‌های تاروس

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن رد نگرانی‌های برلین درباره ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین پیشنهاد تبادل حلقه برای امکان پذیر شدن دسترسی اوکراین به این موشک‌ها را ارائه داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، برلین همچنان نگران تامین موشک های کروز تاروس برای اوکراین است و اکنون دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا پیشنهاد تبادل حلقه را برای این منظور به آلمان داده است.

به نوشته رسانه های غربی دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، به آلمان برای امکان پذیر شدن ارسال احتمالی موشک های کروز تاروس به اوکراین پیشنهاد حمایت داده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا کشورش مایل است مشکلات مربوط به تحویل این موشک ها را حل کند، به روزنامه زوددویچه سایتونگ گفت: "ما مصمم هستیم که در این مورد مانند سایر مسائل با شرکای آلمانی خود همکاری نزدیک داشته باشیم."

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: برای مثال امکان اجرای طرح تبادل حلقه وجود دارد که در آن آلمان موشک‌های کروز تاروس را به بریتانیا می‌دهد و لندن نیز به نوبه خود موشک‌های طوفان سایه بیشتری را به اوکراین تحویل می‌دهد. کامرون گفت: ما آماده بررسی همه گزینه ها برای دستیابی به حداکثر اثر برای اوکراین هستیم. اما وی تاکید کرد که هیچ جزئیاتی را فعلا ارائه نخواهد کرد.

کامرون همچنین نگرانی ها مبنی بر اینکه تحویل موشک های کروز می تواند منجر به تشدید جنگ روسیه علیه اوکراین شود را رد کرد. کامرون گفت: "ممکن است برای استفاده از این سلاح ها محدودیت هایی ایجاد کرد تا اطمینان حاصل شود که آنها به هیچ وجه به تشدید تنش کمک نمی کنند و نمی کنند." وی افزود: آنها به "دفاع از اوکراین" خدمت می کنند. بریتانیا به تضمین های مربوطه اوکراین اعتماد دارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در دیدار با همتای آلمانی خود در برلین هم دلیل صدر اعظم آلمان مبنی بر تشدید جنگ اوکراین با ارسال موشک های تاروس به این کشور جنگ زده را رد کرده و بر لزوم تداوم حمایت‌های وسیع تسلیحاتی از کی یف تاکید کرد.

کامرون با اشاره به سابقه قبلی تحویل تسلیحات به اوکراین گفت: هر بار در ارسال یک سیستم تسلیحاتی جدید تصور تشدید تنش ایجاد می شد که اتفاق نیفتاد. تا زمانی که یک سرباز ناتو یک سرباز روسی را نکشد، هیچ چیز نباید مانع کمک ما شود.

صدر اعظم آلمان بارها ارسال موشک های تاروس به اوکراین را با این دلیل که می تواند موجب کشیده شدن آلمان به این جنگ شود رد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1684352

مهمترین اخبار ایران و جهان: