نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 10:05

۸۷ پروژه گردشگری در استان اردبیل اجرایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۸۷ پروژه گردشگری جدید با مشارکت سرمایه‌گذاران و با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان آغاز شده است.

حسن محمدی ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» عملیات اجرایی 87 پروژه گردشگری با مشارکت سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی در استان شروع شده و برای این پروژه‌ها بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: فعال‌سازی واحدهای راکد گردشگری نیز از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی و میراث فرهنگی استان است و در این راستا 6 واحد راکد گردشگری در استان فعال شده و می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اولویت اساسی است.

محمدی ادیب افزود: با توجه به میزبانی اردبیل از رویداد بین‌المللی 2023، شاهد حضور چشمگیر گردشکران و سرمایه‌گذاران در استان هستیم و با تعاملات بین‌المللی که صورت گرفت گردشگری  تاریخ و فرهنگ اردبیل به کشورهای مختلف معرفی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز اردبیل میزبان فعالان اقتصادی و مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود تا برند گردشگری استان را به این کشورها معرفی کنیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: سال گذشته استان اردبیل در حوزه صنایع دستی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده و برای ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی دراستان اقدامات خوبی انجام شده است.

محمدی ادیب بیان کرد: از هنرمندان معرفی صنایع دستی نیز که در قالب نرم‌افزار این امر را انجام می‌دهند، حمایت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سال گذشت 10 هزار هنرمند صنایع دستی کشور برای طرح بیمه رایگان مشمول شده‌اند که سهم استان نیز 170 هنرمند است که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از واگذاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی به هنرمندان این حوزه خبر داد و تصریح کرد: چندین نمایشگاه راکد صنایع دستی در استان فعال شده است.

محمدی ادیب گفت: بیش از یک‌هزار اثر تاریخی ثبت شده در استان وجود دارد که از این تعداد 130 مورد بنای تاریخی است.

وی با اشاره به نیاز این بناهای تاریخی به اعتبارات ملی و استانی برای مرمت افزود: پیگیری‌ها و تلاش‌‎های لازم در این زمینه انجام شده و در حال حاضر 35 کارگاه مرمت بناهای تاریخی در استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از واگذاری چهار بنای تاریخی بهره‌برداری به بخش خصوصی با موازین قانونی خبر داد و بیان کرد: 6 بنای دیگر نیز طبق سیاست‌های وزارت در حال واگذاری است.

انتهای پیام/131

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701352

مهمترین اخبار ایران و جهان: