نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 18:37

تاج: از شرایط داوری‌ها خیلی ناراضی هستم و بعضی تیم‌ها به صورت جدی ضرر می‌کنند

رئیس فدراسیون فوتبال به انتقاد از وضعیت داوری‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهدی تاج درخصوص دیدار فوتبالیست‌ها با فرمانده سپاه پاسداران، اظهار داشت: از سردار سلامی دعوت کردیم. مدتی بود دنبال این برنامه بودیم. هم از پک و هم از کمپ تیم ملی دیدن کردند. با ملی پوشان مردان و بانوان دیدار دوستانه و صمیمی داشتند. جلسه خیلی خوبی بود که هر دردودل و هر انتظاری داشتند با سردار سلامی مطرح کردند. ایشان هم جواب مثبت، خوب و عالی دادند. خیلی خوب صحبت‌های همه را گوش دادند.

وی افزود: تشکر مقام معظم رهبری را هم اعلام کردند. با مسائل کنونی دنیا بیگانه نبودند. در غزه این همه ظلم به مردم روا شده و تیم ملی هم عکس العمل نشان داد. این کار خیلی خوبی بود. بحث سربازی را هم مطرح کردیم. به دلایلی نمی‌خواهم همه آن را مطرح کنم. ما از جامعه ورزش نه فقط فوتبالیست‌ها صحبت کردیم. باید برای ورزش شرایط ایجاد کرد. ایشان هم گفتند پیگیری خاصی می‌شود. مشکلات دیگری هم در تیم ملی مثل خروج و ورود بازیکنان سرباز داشتیم که مطرح کردیم. مسائل دیگری هم بود که ایشان محبت کردند و قول دادند. مجموعه دیدار یکی دو ساعته ایشان را خیلی مثبت می‌بینم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه به فاصله 10 روز تا آغاز جام ملت‌ها نیاز است قول‌های داده شده به تیم ملی عملی شود، اظهار داشت: واقعا هم همین است. فردا با وزیر ورزش جلسه خواهیم داشت. ما تحریم هستیم. دیشب خدمت رئیس سازمان برنامه و بودجه بودیم. در جام جهانی قبلی هزینه زیادی برای اعزام خبرنگاران و عواملی که باید می‌بردیم، داشتیم. دولت هیچ کمکی نکرد و نتوانست آن هزینه‌ها را پوشش بدهد.

وی افزود: به او گفتم سال قبل بلیت جام جهانی فروخیتم. بعضی پول‌ها را خرج کردیم که باید این کار انجام می‌شد. امشال مشکلات مالی داریم و هنوز نتوانسته‌ایم تحریم را رفع کنیم. اگر پول‌هایی که در فیفا داریم آزاد شود از دولت کم نمی‌گیریم. شاید کمکی هم به وزارت ورزش کنیم ولی وقتی پول‌ها بلوکه شده و تحریم وجود دارد، من نمی‌توانم واقعا حل کنم. شاید 10 جلسه با مسئولان فیفا داشتم و آن‌ها می‌گویند مشکل بانکی است.

تاج گفت: البته VAR را که می‌‌خواهیم بیاوریم، چمن زمین شماره یک، ساختمان اداری که درحال ساختش هستیم از همین پول بلوکه شده است. از 4-3 میلیون دلاری است که فیفا به عنوان پروژه فوروارد به ما اختصاص داده است. قبلا اصلا نتوانسته بودیم فوروارد را بگیریم. 3-2 سالی که نتیجه فوروارد نداده بودیم، اینبار پروژه فوروارد را فعال کردیم. این پول‌ها را می‌گیریم ولی جاری نیست. عمرانی است. 

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: برای پول جاری وزارت ورزش و دولت باید کمک کنند تا اعزامی زیبنده تیم ملی داشته باشیم. حداقل بتوانیم 60-50 خبرنگار را ببریم. تعدادی که صبح تا شب کار و در رسانه‌هایشان نظرات مردم را منعکس می‌کنند. دنبال این هستیم که خجالت زده‌شان نشویم. علاوه بر آن‌ها لیدرهایی هستند که امیدواریم بتوانیم حدود 50 نفرشان را ببریم. البته این کار را به هرطریق ممکن انجام می‌دهیم ولی امیدواریم کمک‌هایی هم بشود تا به فدراسیون فشار نیاید.

تاج درمورد مساله حق پخش گفت: روابط با صداوسیما الان بهتر از هر دوره دیگری است. حق پخش تصویب شده است. حدود 330هزار دلار پول دادند. هرچه پول بدهند بیشتر از آن‌ها تعریف می‌کنیم!

وی درمورد مذاکره با وزارت امروز خارجه برای بحث VAR عنوان کرد: VAR دارد می‌آید و ان‌شاالله این مساله هم حل می‌شود. شاید این پنجشنبه 2 دستگاه بیاید. باید مرحله سوم و آخر داوران‌مان در عربستان انجام شود. داوران خودمان اینجا به شدت تلاش می‌کنیم آموزش‌ها را با همین دستگاه‌هایی که داریم شروع کنیم. فشار و انتقاد عمده‌ای که به حق به فدراسیون وارد است، مساله داوریست. این را نمی‌توانیم انکار کنیم. داور اشتباه تاثیرگذار و بد می‌کند، خودم هم از شرایط موجود خیلی ناراضی هستم.

تاج تصریح کرد: این داوری‌ها همه را نگران کرده و لاجرم باید VAR را بیاوریم. یکی دو دستگاه تا پنجشنبه می‌آید. تلاش می‌کنیم شرایط را برای داوری خوب کنیم. اعتراضات دیگری که به فدراسیون یا باشگاه‌ها به هم می‌کنند را خیلی وارد نمی‌دانم. همیشه بوده و خواهد بود ولی اعتراض به داوری درست است و بعضی تیم‌ها به صورت جدی ضرر می‌کنند.

وی درخصوص مساله سردار آزمون، اظهار داشت: مذاکرات را انجام دادیم و حل شد. این هم مایه خوشحالی بود. فدراسیون در دیپلماسی و مذاکره وضع بدی ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624608

مهمترین اخبار ایران و جهان: