نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:42

نقش کلیدی بانوان در طول تاریخ آشکار است

استاندار گلستان گفت: اگر بخواهیم در تاریخچه زندگی بشر نگاه کنیم حتی پس از اسلام نقش کلیدی بانوان بسیار بارز و آشکار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان علی محمد زنگانه، ظهر امروز در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار استان گلستان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) اسوه و الگو برای همه انسان‌ها اعم از زن و مرد است.

استاندار گلستان افزود: اگر بخواهیم در تاریخچه زندگی بشر نگاه کنیم حتی پس از اسلام نقش کلیدی بانوان بسیار بارز و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به شخصیت‌های تاثیرگذار مذهبی و اجتماعی در طول تاریخ بیان کرد: بانوان عصر ما با تاسی از این بانوان حماسه‌هایی را رقم زدند و اقداماتی را به سرانجام رسانده‌اند که بی‌نظیر بوده است.

زنگانه همچنین با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: در دولت مردمی سیزدهم رئیس جمهور در همه استان‌ها حضور میدانی یافته و نظام مسائل استان‌ها شناسایی و مشخص شده است اما بسیاری از مردم به دلیل ضعف در اطلاع رسانی از آن بی‌اطلاع هستند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به پایین بودن درآمد ناخالص استان اشاره کرد و افزود: هدف گذاری شده تا بتوانیم این درآمد را به دو برابر افزایش دهیم و کیک اقتصادی استان را بزرگتر کنیم.

زنگانه اضافه کرد: سرانه درآمد مردم استان پایین بوده و جز چهار استان انتهای جدول هستیم و برای اینکه بتوانیم اوضاع را بهبود ببخشیم 224 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شد که تاکنون مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی که در استان افتتاح یا کلنگ زنی شده ۱۵۰ همت است که با توجه به هدف گذاری عدد قابل قبولی است.

وی گفت که در سفر رئیس جمهور دو هزار و 600 میلیارد تومان پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و اقتصادی هم آغاز شد.

استاندار گلستان بیان کرد: در دو سال آخر دولت دوازدهم مجموع اعتبارات تملک دارایی چهار هزار میلیارد بود که در دولت سیزدهم به ۱۶ هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است.

وی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت که در دولت سیزدهم مجموع پروژه‌های نیمه تمام استان از هزار و 200 پروژه به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده است.

پایان پیام/83026

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625396

مهمترین اخبار ایران و جهان: