نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 19:00

3604 مددجوی هرمزگانی جشن خودکفایی برپا کردند

سه‌هزار و ۶۰۴ خانوار مددجوی کمیته امداد هرمزگان روز چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خودکفایی و توانمندی خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جشن خودکفایی 3604 نفر مدد جوی  در  استان هرمزگان با حضور قائم مقام  و معاون اشتغال کمیته امداد کشور و با حضور کارآفرینان برتر و راهبران شغلی در سالن همایش های شرکت گاز بندرعباس برگزار شد

جعفرصباغیان قائم مقام کمیته امداد در این برنامه به نقش موثر دولت مردمی و مجلس انقلابی، دستگاههای دولتی،  خیرین و بانکها در خودکفا شدن این خانواده چندهزار نفری اشاره کرد و افزود:  کمیته امداد امام با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان دو رویکرد مهم را در اولویت ماموریت های خود قرار داده و آن دو حوزه ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب و توانمند سازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی می باشد. 

 

صباغیان افزود:  این حوزه ماموریت امداد با کمک دولت مردمی، مجلس انقلابی و اهتمام نمایندگان مجلس در سنوات گذشته در گذراندن  تبصره های 16 و 18 کمکهای شایانی کرده و در سال جاری 3.5هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال زایی و توانمند سازی مددجویان اختصاص داده اند که بانک های عامل در صورت همکاری و مساعدت بیشتر میتوانیم به اهدافمان جامعه عمل بپوشانیم.

قائم مقام کمیته امداد بیان کرد:  در بحث خدمات هدفمند و اثر بخش 17 برنامه و 120 نوع خدمت شامل جهیزیه، مسکن، بهداشت و درمان، فرهنگی و تحصیلی اقدامات موثری صورت گرفته اما رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی ره)  بنا به فرمایشات رهبری در توانمند سازی و حفظ کرامت انسانی است که فقط با اشتغال و کسب درآمد ممکن خواهد بود. 

 

صباغیان اصلاح نگرش مددجویان و تبدیل کمیته امداد به یک سازمان توانمند ساز را از اهداف مهم برشمرد و افزود:  با این رویکرد تا کنون 71هزار مددجو به چرخه توانمندی و خودکفایی جامعه بازگشته اند و این از افتخارات کمیته امداد است. شناسایی استعدادها و قابلیت های بالقوه مددجویان هم در حوزه ماموریت امداد در بحث توانمند سازی است که بر این باوریم هر انسانی دارای یک قابلیت و مهارت است و از آنها باید در راستای پیشبرد اهداف مان بهره بگیریم. 

قائم مقام کمیته امداد کشور از تشکیل صندوق ضمانت های اشتغال در این نهاد خبر داد و گفت: با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625796

مهمترین اخبار ایران و جهان: