نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 13:55

تدوین بسته "ماندگاری پرستاران"/ افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پرستاران در صورت تصویب دولت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از تدوین بسته ماندگاری پرستاران خبر داد و گفت: در صورت تصویب افزایش ۴۶ درصد تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سازمان برنامه و هیئت دولت، تعرفه‌های پرستاران نیز مشمول این افزایش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عبادی امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت اظهار کرد: دنیا با 6 میلیون کمبود پرستار مواجه است و در چنین شرایطی با جابجایی پرستاران روبرو می‌شویم.

وی افزود: در همین راستا در معاونت پرستاری بسته ماندگاری گروه پرستاری در حال تدوین است که بر ارتقای وضعیت معیشت و کرامت همکاران تمرکز دارد به طور مثال، پیشنهاداتی از جمله اصلاح فرمول محاسبه اضافه کار در آن ارائه شده است. بهبود اسکان همکاران پرستار نیز در این بسته در حال پیگیری است که شامل مسکن ملی و پانسیون‌های پرستاری است که ساخت پانسیون در 31 منطقه آغاز شده است؛ در این بسته همچنین تسهیلاتی برای ادامه تحصیل همکاران پرستار در نظر گرفته شده که ارتقای شغلی داشته باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تصویب افزایش 46 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1403 در شورای عالی بیمه گفت: در صورت تصویب افزایش 46 درصد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در هیئت دولت، تعرفه خدمات پرستاری نیز به این میزان افزایش می‌یابد.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661508

مهمترین اخبار ایران و جهان: