نیوز سیتی!
17 اسفند 1402 - 13:56

آلمان توصیه‌های سفر به روسیه را تشدید کرد

وزارت امور خارجه آلمان در درخواستی فوری توصیه‌های سفر به روسیه را به بهانه وضعیت سیاسی در این کشور برای شهروندان خود تشدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن "، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرده که سفر به روسیه برای مدت طولانی ایده بدی بوده است، اما اکنون "به شدت" توصیه می کند که از آن جلوگیری شود. این امر در مورد آلمانی هایی که پاسپورت روسی دارند نیز صدق می کند.

به نوشته رسانه های آلمانی وزارت امور خارجه آلمان توصیه های سفر خود به روسیه را با توجه به وضعیت سیاسی این کشور تشدید کرده است. بر این اساس هم به افراد دارای تابعیت آلمانی و هم دارای تابعیت دوتابعیتی آلمانی-روسی "اکیدا" توصیه می شود که وارد این کشور نشوند.

وزارت خارجه آلمان مدعی شد که این تصمیم به دلیل ادامه وخامت اوضاع، از جمله دستگیری‌های خودسرانه فزاینده در این کشور گرفته شده است. در ین بیانیه ادعا شده است که در ارتباط با تجمعات و تظاهرات غیرمجاز، اقدامات گسترده و بعضاً خشونت آمیز نیروهای امنیتی می تواند در سراسر کشور رخ دهد.

وزارت امور خارجه آلمان پیش ازاین هم به شهروندان توصیه کرده بود که از سفر به روسیه خودداری کنند اما عبارت فوری در این توصیه کنونی جدید است. همچنین از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در دو سال پیش، هشدار سفر برای مناطق اداری روسیه بلگورود، کورسک، بریانسک، ورونژ، روستوف و کراسنودار که هم مرز با اوکراین هستند، وجود دارد.

غربی ها بر این عقیده اند که به ویژه از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، دولت روسیه اقدامات سختی را علیه منتقدان و مخالفان در کشور خود انجام داده است. تنها در دو هفته و نیم گذشته، صدها نفر دستگیر شده اند که می خواستند در یادبود الکسی ناوالنی، مخالف روسی که اخیرا در اردوگاه زندان درگذشت، گل بگذارند. به زعم غربی ها ابراز عقیده آزاد، به ویژه در رابطه با جنگ و علیه رژیم، به سختی در این کشور امکان پذیر است.

از طرفی لو رفتن عملیات جاسوسی اخیر روسیه علیه ارتش آلمان روابط این دو کشور را با تنش های جدیدی مواجه کرده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان بعد از رسوایی شنود مکالمه محرمانه افسران ارشد نیروی هوایی ارتش اعلام کرد که دفاع در برابر جاسوسی را تقویت کرده و دائما به تحولات فعلی واکنش نشان می‌دهد.

پس از عملیات جاسوسی روسیه علیه افسران نیروی هوایی ارتش آلمان دولت و مخالفان همچنان در مورد پیامدهای لازم و رسیدگی به این مسئله گفتگو می کنند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم اخیرا در واکنش به این رسوایی شنود بر لزوم آمادگی سرویس های اطلاعاتی آلمان تاکید کرد.

در گفتگوی منتشر شده توسط رادیو تلویزیون دولتی روسیه، چهار افسر ارشد ارتش آلمان از جمله اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی، در مورد سناریوهای احتمالی استقرار موشک کروز آلمانی تاروس در صورت تحویل به اوکراین صحبت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1683452

مهمترین اخبار ایران و جهان: