نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 11:59

واکنش مردم و مسؤولان به اقدام اروپا| همه چیز دنیا وارونه شده است/ داعش‌پروران به سپاه می‌گویند تروریست!

در این سال‌ها زمانی که به عرصه امنیت، فرهنگ و حتی سلامت نگاهی می‌اندازیم شاهدیم که مردان مکتب حاج قاسم خوش درخشیدند اما این روزها، حامیان و آلت دست‌های تروریست‌ها دست به اقدامی زده‌اند که جز ننگ برای‌شان نتیجه‌ای ندارد؛ واکنش فعالان فضای مجازی را در این گزارش بخوانید.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند:«یک معیار سنجش وضعیّت برای هر سازمانی این است که ما موفقیت‌های آن مجموعه را با ناکامی‌های آن مجموعه بسنجیم، مقایسه کنیم، ببینیم در مواجهه‌ی با مأ‌موریّت‌هایی که داشته است، موفّقیّت‌هایش چقدر است. به نظر بنده سپاه یکی از پُرافتخارترین مجموعه‌ها است.»

پاسداران امروز فراتر از یک مجموعه نظامی در همه آنجایی که مردم نیاز به کمک و یاری داشتند در صحنه حاضر بوده و بی‌ادعا نه به مردم ایران اسلامی که به مردم دنیا بهره رسانده است، آری این سپاهیانِ مکتب همان حاج قاسم هستند که سایه‌اش بر تن داعشیان لرزه می‌انداخت اما در سیل خوزستان قدم به قدم مردم گام بر می‌داشت.

گذشت و تقویم‌مان به بامداد ۱۳ دی ۹۸ و آن جمعه تلخ می‌رسد، همان افرادی که مدعی حقوق بشر و آزادی بودند، در اقدامی ناجوانمردانه و برخلاف تمام اصول دیپلماتیک و غیردیپلماتیک دنیا،‌ با هواپیماهای بدون سرنشین خود سردار ما را به شهادت رساندند؛ حاج قاسم رفت ولی مکتب او که نرفته، پاسداران در روزهای اسفند ۹۸، همان روزهایی که هنوز داغ فرمانده را بر دل داشتند و ناگهان خبر از ویروسی جدید در جهان پیچید، به رسم مکتب فرمانده پای کار ایستادند و همان مسیری را پیش گرفتند که فرمانده از آن سخن می‌گفت.

در این سال‌ها زمانی که به عرصه امنیت، فرهنگ و حتی سلامت نگاهی می‌اندازیم شاهدیم که مردان مکتب حاج قاسم خوش درخشیدند اما این روزها، حامیان و آلت دست‌های تروریست‌ها دست به اقدامی زده‌اند که جز ننگ و بروزی جز درماندگی و بدبختی در چشم جهانیان برای‌شان نتیجه‌ای ندارد.

این خبر با واکنش فعالان فضای مجازی و مسؤولان واکنش‌هایی را در فضای مجازی و حقیقی داشتند که در ادامه به بخشی از آن‌ها می‌پردازیم:

همه‌چیز دنیا وارونه شده است!

یکی از کاربران تویتر خطاب به حاج قاسم سلیمانی نوشت:

«همونایی که شما را ترور کردند! شمایی که عمرت را وقف مبارزه با داعش و تروریست‌ها کردی! همونایی که از آوردن اسمت هم می‌ترسند میخوان دشمن درجه یک داعش را تروریستی اعلام کنند! همه چیز دنیا وارونه شده!»

 

کشورهای معاند در هم‌آوردی با سپاه امکان رشد ندارند

همچین عباس مقتدایی نمیانده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با فارس گفته بود:

سپاه توانسته است جایگاه منطقه‌ای خود را ارتقا دهد عملاً کشورهای معاند ایران نتوانسته‌اند در هم آوردی با سپاه این مجموعه پر قدرت و رو به رشد را متوقف کنند؛ اکنون و پس از اغتشاشات اخیر در ایران و نقش و جایگاهی که بخش‌های مردمی مرتبط با سپاه پاسداران از جمله بسیج مستضعفین و نیز نیروی قدس داشته‌اند، این قبیل کشورها تلاش می‌کنند تا فشار دیگری را وارد کنند، بلکه به نتایج مطلوب خود برسند.

 

چقدر تأثیرگذار!

کاربری دیگر نیز در فضای مجازی نوشت:

«چقدر جالب و تأثیرگذار؛‌اروپایی که خودش داعش را به‌وجود آورده به سپاه می‌گوید تروریست!»

 

اگر سپاه نبود اروپایی‌ها امروز از شر داعش در امان نبودند

همچنین حجت‌الاسلام حسین میرزایی از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس بیان کرده بود:

اروپایی‌های بی‌چشم‌ورو باید بدانند که اگر سپاه نبود، امروز همان اروپا از شر داعش درامان نبود؛ اگر یک مجموعه رسمی و قانونی یک کشور توسط کشوری دیگر، تحریم شده و تروریست خوانده شود، اولا دچار ۲ خطای سیاسی شده‌است و ثانیاً کار مضحکی مرتکب شده‌که منجر می‌شود سنگ روی سنگ درنظام سیاسی جهانی، بند نشود.

 

جواب سیلی، سیلی است

زهرا شیخی از دیگر اعضای مجمع نمایندگان اصفهان در توییتی نوشت:

«وقت مماشات نیست؛ همه کشورهای جهان، عوارض عبور از تنگه‌ها را می‌گیرند؛ امنیت تنگه هرمز را سپاه مقتدر ایران تأمین می‌کند و اروپا بابت امنیت کشتی‌هایش باید به سپاه ما خراج دهد؛ جواب سیلی، سیلی است.

 

در برابر اقدام اروپا علیه سپاه اقدام متقابل خواهیم کرد

الهام آزاد، نماینده مردم نائین و خور و بیابانک نیز در گفت‌وگو با فارس تأکید کرده بود:

اگر سپاه پاسداران در منطقه نبود، پارلمان اروپا باید طرحی را در خصوص مبارزه با داعش تصویب می‌کرد؛ ما این اقدام غیرعقلانی پارلمان اروپا را محکوم می‌کنیم و مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل انجام خواهد داد.

فرصتی که در بحران‌ها به‌دست آوردیم

سردارمان می‌گفت «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست» و زمانی که به چند ماه تلخی که پشت سر گذاشتیم نگاهی می‌اندازیم شاهدیم که یکی از فرصت‌های این بحران این بود که مردم با گوشت و پوست خود در قدم به قدم گام‌هایی که با نگرانی در خیابان‌ها بر می‌داشتند معنای محافظان امنیت را درک کرده و محکم‌تر از قبل پشت حافظان جان، مال و ناموس‌شان ایستاده‌اند و چنین اخباری مبنی بر تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی! برای مردم این دیار شوخی بیش نیست.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 987896

مهمترین اخبار ایران و جهان: