نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 15:02

۲.۵ میلیون نفر مسافر از پایانه مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه - سرپرست پایانه مرزی بازرگان گفت: امسال دو میلیون و ۵۹۸ هزار نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که نسبت به پارسال سه برابر افزایش دارد.

منوچهر سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سالانه بیش از ۶ میلیون نفر مسافر و ۴۰۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی تردد می‌کنند، افزود: پایانه مرزی بازرگان یکی از پایانه‌های فعال کشورمان بوده که در بخش‌های ترانزیت ورود و خروج کامیون و همچنین تردد مسافر ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه امسال حدود ۲۰۱ هزار دستگاه کامیون در مرز بازرگان تردد کردند که روزانه حدود ۷۵۰ دستگاه به طور متوسط صورت پذیرفته در قسمت ورودی که کامیون‌ها به صورت ترانزیت از مرز بازرگان وارد می‌شوند بیشتر به مقصد مرز لطف آباد مرز باشماق و مرز آستارا است.

استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر چهار کریدور اصلی بین‌المللی غرب - شرق و شمال- جنوب و هم مرز بودن با سه کشور از اهمیت خاصی در تجارت خارجی و حمل و نقل کالا برخوردار است.

در حال حاضر این استان با ترانزیت سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن کالا، جایگاه اول تا سوم کشوری را در میان مرزهای زمینی کشور به خود اختصاص داده است.

پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین پایانه و مرز زمینی کشور با اروپا و منطقه قفقاز نقش مهمی در حمل و نقل کالا و تردد مسافر بر عهده دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 945696

مهمترین اخبار ایران و جهان: