نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 11:35

اردبیل به جمع باشگاه‌های ۱۰۰۰ نفری اشتغال وارد شده است

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل به جمع باشگاه‌های با اشتغال یک‌هزار نفری کشور وارد شده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب باشگاه یک‌هزار نفری، قرار است ۱۴ صنعت بزرگ در استان اردبیل تا آخر سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود که فرصت اشتغال هر یک از این صنایع، یک‌هزار نفر خواهد بود.

وی تنها راه توسعه استان را در شرایط کنونی بها دادن به تولید، سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از فعالان این حوزه اعلام کرد و گفت: در ۲ سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گام‌های مؤثری در این بخش برداشته شده و در دولت سیزدهم نیز سعی بر افزایش سهم استان در تولید اشتغال و تولید صنایع با ارزش افزوده بیشتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: صنعت رو به رشد استان فرصت اشتغال بیشتری را برای متقاضیان فراهم کرده که انتظار می‌رود سهم اشتغال بخش صنعت از ۲۸ درصد فعلی به متوسط کشوری که ۳۲.۵ درصد است، ارتقا یابد.

صادقی نشست اخیر استاندار اردبیل و برخی از مدیران و مسئولان را با معاون اول رئیس جمهور در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید یادآور شد و افزود: در این نشست قرار شده ۱۴ صنعت بزرگ در استان اردبیل که زمینه اشتغال یک‌هزار نفر را در هر یک از این واحدها دارند، راه‌اندازی شود تا اردبیل به باشگاه یک‌هزارتایی‌ها ورود پیدا کند.

وی این صنایع را زمینه‌ساز اشتغال ۶ تا هفت هزار نفری اعلام کرد و ادامه داد: در کنار این صنایع بزرگ، ۳۰۱ طرح صنعتی نیز در استان اردبیل در مرحله عملیاتی و اجرایی هستند که ۳۹ طرح از بین آنها صنایع پیشران محسوب شده و تا آخر سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهند شد.

صادقی به حوزه معدن و توسعه کارخانه‌های فرآوری و کنسانتره مس اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز سعی ما بر این است تا به متوسط کشوری دست پیدا کنیم.

وی از ارائه مشوق‌های حمایتی برای پشتیبانی از سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات یارانه‌دار تا ۱۲۰ درصد در استان محقق شده و ما ۲۰ درصد بیشتر از سهم خودمان در سال گذشته جذب تسهیلات یارانه‌دار را شاهد بودیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته تسهیلات بانکی اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با واحدهای صنعتی پرداخت شده و تلاش بر تقویت جبهه تولید و اشتغال است.

وی از فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه صنعتی خبر داد و بیان کرد: امسال نیز در کنار پرداخت تسهیلات یارانه‌دار، تلاش بر این است تا با راه‌اندازی بخش‌های توسعه‌ای صنایعی همچون ام. دی. اف، لاستیک و… امکان صرفه‌جویی ارزی تا یک‌هزار و ۱۰۰ میلیون دلار فراهم آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تقویت زنجیره‌های تولید و توجه به صنایع سلولزی، فلزی، شیمیایی و نساجی را در کنار تولید قطعات الکترونیکی خودرو یادآور شد و گفت: یک‌هزار و ۵۶ واحد صنعتی در استان اردبیل فعال است و تلاش بر حمایت از صنایع راکد و نیمه‌تعطیل است تا بتوانند در توسعه صنعت استان گام‌های مؤثری را بردارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940008

مهمترین اخبار ایران و جهان: