نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 13:12

حضور پرشور بیرجندی‌ها در مراسم تشییع شهدای گمنام

پیکر پاک ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر بیرجند با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مراسم تشییع پیکرهای این شهدا روز سه‌شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند به عنوان میدان اصلی مرکز این شهر با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثاگران، مسوولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر بیش از ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقارن با ایام شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت در تهران و استان‌های سراسر کشور در حال برگزاری است.

امروز مصادف با سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام و مادر همه شهدای گمنام، روزی که در مرکز خراسان جنوبی سیل مردمان عاشق و دلباخته شهدا بار دیگر خیابان‌های این شهر را فرش کرد تا وحدت و انسجام خود را برای حفظ امنیت و اقتدار کشور به رخ جهانیان بکشند و مراتب قدرشناسی از مدافعان وطن را تقدیم آنان کنند.

 

 

امروز شور دیگری در سراسر کشور و استان برپاست و مردم با وجود سرما به عشق شهدا آمدند تا این لاله‌های سرخ گرمابخش محفل آنان باشند، فرش‌هایی از مشق عشق در کوچه‌ پس کوچه‌های دیار ۲ هزار شهید گلکون کفن پهن کردند و از دل و جان در اجتماع بزرگ فاطمیون حضور یافتند

پیکر مطهر یادگاران عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن در دوران دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شدند و از ساعت ۹ صبح امروز عطر شهادت و عزای فاطمی در خیابان‌های شهر فضای معنوی را حاکم کرده است.

زمان زیادی نگذشت تا خیابان‌های اطراف میدان شهدا از مردمانی که برای تشییع آمدند پر شود؛ امروز بار دیگر همه آمدند تا با ادای احترام به قهرمانان خود آنان را تا خانه ابدی شان بدرقه کنند و از شهدا شفاعت بطلبند.

ورودی خیابان شهید سردار اسدزاده در حاشیه میدان ابوذر بیرجند جایگاه شهدا در نظر گرفته شده و دانش‌آموزان دهه نودی و دهه هشتادی در محل این جایگاه سرود رفیق شهیدم را خواندند.

شهروندان با فریادهای الله اکبر و لااله الاالله، شهدا را در آغوش گرفتند و گلاب، عود و گل به پیکر آنان نثار کردند؛ مردان و زنان، پسران و دختران و نسل‌های امروزی در رکاب شهید گمنام قرار گرفتند تا اهداف و آرمان‌های شهدا را برای نسل‌های بعد در اهتزاز نگه‌ دارند.

 

 

یک شهروند در مراسم تشییع شهدا به خبرنگار فارس گفت: ملت ایران هشت سال زیر گلوله باران دشمن مقاومت کرد و هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم شد تا ذره ای از این آب و خاک کم نشود.

وی افزود: هرچه داریم از شهدا داریم و همه پیشرفت، اقتدار و تعالی کشور به برکت خون شهدا رقم خورده است.

پیکرهای شهدای گمنام که به میدان ابوذر رسید، مراسم تشییع با مداحی و عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه شد و حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان استان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم متمرکز وداع با شهدا و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز دیشب با حضور گسترده مردم و جوانان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام امروز در استانداری خراسان جنوبی، یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند و یک شهید نیز در کارخانه کویر تایر آرام می‌گیرد همچنین پیکرهای سه شهید گمنام دیگر در روستای دهشک قاینات، مسجد جامع طبس و روستای محمدآباد این شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند.

این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آنان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران تفحص شد و در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن به شهادت رسیدند.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۴۸ شهید گمنام افزایش می‌یابد.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 938196

مهمترین اخبار ایران و جهان: