نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 18:58

تایوان خدمت سربازی ر ا از ۴ ماه به یک سال افزایش می‌دهد

در ادامه افزیش تنش‌ها بین دولت مرکزی چین و منطقه خودمختار تایوان، رئیس منطقه این جزیره اعلام کرد دوره سربازی کنونی پاسخگوی وضعیت امنیتی کنونی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتز، در پی افزایش تنش‌ها بین شبه‌جزیره تایوان و چین، «تسای اینگ-ون»، رئیس منطقه تایوان اعلام کرد خدمت سربازی چهار ماهه فعلی پاسخگوی شرایط و وضعیت به‌سرعت متغیر کنونی نیست.

وی‌در این‌باره افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم که از سال ۲۰۲۴ خدمت سربازی را به یک سال افزایش دهیم. این بخشنامه شامل همه مردان جوانی می‌شود که متولد ژانویه ۲۰۰۵ میلادی و پس از آن هستند.

جزیره تایوان از سال ۱۹۴۹ به طور خودمختار اداره می‌شود اما هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرده و چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و آمریکا پس از سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آگوست تشدید شد و واکنش تند پکن را به همراه داشت و در پی آن ارتش پین رزمایش‌های گسترده و متناوبی را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد که همچنان نیز ادامه دارد.

«شی یی» سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش چین روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: نیروهای مسلح چین امروز تمرین های نظامی انواع و شاخه های مختلف نیرو را نزدیک جزیره تایوان برگزار کردند. برگزاری رزمایش مذکور در واکنش به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و تایپه به انجام رسیده است.

«شی یی» بدون ارائه جزئیات بیشتری در این باره اعلام کرد: همه اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهیم داد. شبکه تلویزیونی سی جی‌ تی‌ اِن در این ارتباط گزارش داد: ارتش چین گشت‌ زنی‌ ها و تمرین‌ های امنیتی و آمادگی رزمی را در آب‌ ها و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. «شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرقی گفت که این پاسخی قاطع به تشدید همدستی میان ایالات متحده و منطقه تایوانِ چین به شمار می رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 938796

مهمترین اخبار ایران و جهان: