نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 00:43

ادارات مستقل در شهرستان عسلویه راه‌اندازی شوند

بوشهر- امام جمعه عسلویه با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان گفت: ادارات مستقل در شهرستان عسلویه راه‌اندازی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان عسلویه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) گفت: خداوند را شکر می‌کنیم که ما را پیرو آن حضرت قرار داد.

وی با بیان اینکخ صراط مستقیم حق راه ام ابیها است اضافه کرد: پاسداشت آن حضرت درست عمل کردن است و باید مسیر ما باید مسیر ام ابیها باشد.

امام عسلویه با بیان اینکه باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم افزود: یکی از نعمتی هایی که امروز دراختیار من وشما است همین نعمت مسئولیت است. درخواست کسانی که به ما مراجعه می‌کنند هم نعمت دیگری است که باید قدر نعمت‌های الهی رابدانیم و از این فرصت نعمت مسئولیت به نفع عالم آخرت استفاده کنیم.

وی گفت: متأسفانه برخی در جامعه اسلامی از بدست آوردن پست ومقام حفظ منافع دنیوی آن را دنبال می‌کنند. اولین مسئولیتی که در برابر بندگان خدا داریم این است که پاسخگو باشیم و در برابر خدا هم باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: مسئول باید پاسخگو باشد و در برابر وجدان هم باید پاسخگو باشد. وجدان ما را مورد محاکمه قرار می‌دهد اگر توانستیم منطقی پاسخگوی وجدان باشیم موفقیم.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید پاسخگوی مردم باشیم و باید کارمان برای خدا باشد البته که این کار سختی هست اگر اخلاص نباشد هرچه تلاش کنیم نتیجه‌ای نمی‌گیریم مسئولیت پذیر باشیم‌در برابر خدا وبرای رضای خدا مسئولیت بگیریم.

وی ادامه داد: ارباب رجوع را مثل فرزندان وخانواده خود بدانیم، چطور برای آنها با تمام وجود تلاش می‌کنیم پس برای ارباب رجوع با تمام توان تلاش کنیم، همه را به یک چشم نگاه کنیم و با افراد با دیدگاه‌های مختلف نگاه متفاوت نداشته باشیم که این خیانت است، خیلی‌ها می آیند دفتر ما و می‌گویند رفتیم تحویلمان نگرفتند یا راه ندادند یا کارمان را راه نینداختند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: مدیران نسبت به پوشش کارمندان و همکاران خود حساسیت داشته باشند و مخصوصاً خانم‌ها پوشش مناسب داشته باشند، اینکه جایی بگویند بخش خصوصی هستیم درست نیست آنها باید رعایت کنند به آنها مجوز داده شده که کار کنند و باید قوانین را رعایت کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به خدمات دولت مردمی و انقلابی گفت: در این دولت مردمی وخدوم به تمام معنا گره گشای کار مردم باشیم و کار کنیم و وقت بگذاریم، آبروی خود را هزینه کنیم و دنبال رضایت مندی مردم باشیم.

وی یادآور شد: کسانی که دنبال یاس و نامیدی هستند خیانت می‌کنند و شرافت برایشان معنا ندارد، باید کار کرد، دولت دارد کار وخدمت می‌کند، درنماز جمعه هم عرض کردم نه اینکه دولت‌های قبل کار نکردند کارکردند اما در هر دولت نگاه متفاوت است خدمت‌ها هم متفاوت است. زمان از دست دادن وخدمت نکردن خیانت است. وقتی می‌بینیم کاری که ۲۰ سال قبل باید انجام می شده انجام‌نشده الان دراین دولت دارد انجام می‌شود دولت دارد کار می‌کند و زحمت می‌کشد. مسئولین گفتند درسه ماهه اول دولت وزرا و مسئولین ۲۴ ساعته کار می‌کردند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در شهرستان افزود: کانال، سایت، خبرگزاری یا رسانه‌های محلی مخصوصاً آنهایی که مجوز ندارند هرچه دلشان خواست می‌نویسند و خدمات خدمت گزاران را زیر سوال می‌برند. اگر مجوز ندارند چرا این فرصت دراختیارشان قرار داده‌اند و اگر مجوز دارند هم اگر کسی خطا کند باید مجوزش باطل شود.

امام‌جمعه عسلویه با اشاره به نزدیکی دهه فجر افزود: باید آثار وبرکات انقلاب برای جوانان بازگو شود و دهه فجر فرصت خوبی است که باید به مدارس برویم و با دانش آموزان حرف بزنیم تا آنها انقلاب اسلامی ومبارزان انقلاب و روحانیت مبارز را بشناسند و بدانند انقلاب برای ما چه کرده است، آثار ونتایج انقلاب و وقایع قبل از انقلاب را بگوئیم تابدانند با چه زحمتی انقلاب بدست آمده است.

هاشمی نژاد متذکر شد: اداراتی که درشهرستان مستقر نشده‌اند مستقر شوند و بعضی از اداراتی مستقل نیستند مستقل شوند و اینکه جلسات اداری طولانی نباشد تا عزیران درادارات حضور داشته باشند که کار مردم راه بیندازند و جلسات خروجی داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979496

مهمترین اخبار ایران و جهان: