نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 20:04

زنگ خطر کرونا در استان اردبیل نواخته شد

اردبیل - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با اعلام وضعیت زرد در شهرستان مرزی گرمی زنگ خطر ابتلای دوباره به کرونا در استان اردبیل نواخته شد.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با ورود سویه جدید کرونا و افزایش معنادار مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستانی هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده می‌شود تا نسبت به واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰۰ نفر مراجعه با علائم اولیه کرونا را به مراکز درمانی شاهد هستیم که این آمار نگران کننده است و انتظار داریم تا با رعایت موازین بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شیوع گسترده این سویه جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به جز شهرستان گرمی که رنگ زرد کرونایی به خود گرفته سایر شهرستان‌های استان رنگ آبی دارند ولی اگر مواظبت و مراقبت جدی انجام نشود شیوع گسترده این سویه بسیار جدی است.

جعفرزاده از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان با رویکرد پیشگیری و تزریق واکسن یادآور خبر داد و تصریح کرد: در همه شهرستان‌ها همکاران ما آمادگی تزریق واکسن در سه نوبت و حتی تزریق نوبت یادآور را دارند.

وی بیان کرد: سویه جدید با علائم خاص تنفسی از قابلیت شیوع بیشتری برخوردار است و ما انتظار داریم هموطنان از حضور در مراکز پرتجمع پرهیز کرده و شرایط مطلوب را برای شیوع و گسترش این بیماری فراهم نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979108

مهمترین اخبار ایران و جهان: