نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 14:06

سلاح‌های شیمیایی در دست نظامیان اوکراینی+فیلم

پایگاه خبری «روسیا الیوم» با بازنشر ویدئویی که از نظامیان اوکراینی در فضای مجازی پخش شده، گزارش داد که نیروهای کی‌یف در این ویدئو در حال تولید و ذخیره سلاح‌های شیمیایی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «روسیا الیوم» با بازنشر ویدئویی که در اینترنت پخش شده گزارش داد که این تصاویر، آمادگی نظامیان اوکراینی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه بین‌المللی را تایید می‌کند.

طبق گزارش این رسانه روسی، پخش این ویدئو سبب تایید استفاده ارتش اوکراین از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی شده است؛ چرا که در تصاویر یخچالی نشان داده شده که  به احتمال زیاد سیلندرهای داخل آن حاوی اسید پروسیک که یک ماده کشنده بسیار سمی است، هستند.

 

 

روسیا الیوم در ادامه گزارشش می‌نویسد: «در این ویدئو یک سرباز اوکراینی، در حال تهدید است؛ آن هم در مکانی که تعداد زیادی کوادکوپتر وجود دارد و برخی از آن‌ها مجهز به سیلندرهایی پر از مواد ناشناخته هستند».

طبق داده‌های تصویری این ویدئو حجم زیادی از این سیلندرها با مواد شیمیایی ممنوعه تولید و در یخچالی ذخیره می‌شوند؛ سیلندرهایی که احتمالا حاوی اسید پروسیک هستند.

این ویدئو در حالی منتشر شده که بسیاری از کشورهای جهان در حال تلاش برای حفظ امنیت هسته‌ای و عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی طی درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین هستند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 974296

مهمترین اخبار ایران و جهان: