نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:04

زنان با رفتار و منش حضرت زهرای اطهر(س) به جایگاه واقعی خود رسید

سیریک - امام جمعه شهرستان سیریک گفت: رفتار و منش حضرت زهرای اطهر (س) موجب شد که زن در دنیا به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه، با اذعان به اینکه، مسلمانان با غیرت یعنی حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: با وجود اینکه زن در زمان جاهلیت اعراب مشکلات فراوانی داشته، اما حضرت فاطمه الزهرا به مقام یقین می رسد و عظمت و عزت زن به جهان می رساند.

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند توحید و عفاف و حجاب زنان مسلمان دچار تردید کند، و تردید و شک به دل آنها بیندازد، غافل از اینکه زنان مسلمان به یقین کامل رسیده اند و زنان مسلمان بیدی نیستند که با هر بادی بلرزند.

وی با بیان اینکه، در اصول دین باید شخصاً به یقین رسید، تصریح کرد: در مقابل حرکت دشمن اهل تقوا یک دژی تحت عنوان یقین دارند که جلو دشمن می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زن در قبل از اسلام در جامعه جایگاهی نداشته است، اما بعد از اسلام حضور فعال حضرت فاطمه (س) به عنوان دخت نبی اکرم (ص) در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسبی و فرهنگی نشان داد که نگرش اسلام به زن در اوج تضاد با نگرش جاهلی به زن بوده است.

امام جمعه سیریک، گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان یک الگو و نمونه کامل و یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامی خصوصاً در مسئله عفاف و حجاب، رفتار و منش و شیوه آن حضرت سبب شد که نگرش جامعه به زن از آن وضعیت قبل از اسلام به درجه ای ارتقا پیدا کند که زن جایگاه واقعی خود را بیاید.

وی با اشاره به مشکلات در یمن افزود: معمولاً امارات متحده عربی در یمن دو رویکرد دنبال می کند، مخصوص در غرب آسیا، که تلاش می کند برای پنهان کاری و برای چندتا از استان‌های جنوبی یمن دندان تیز کرده در صورتی که این منطقه ظرفیت‌های خوبی دارد و با قراردادهایی می خواهند این استان‌ها و شهرهای یمن به کمک عربستان تحت سیطره خود در آورند، ولی انصارالله یمن این اجازه به عربستان و امارات نخواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974596

مهمترین اخبار ایران و جهان: